بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای با گرامی‌داشت بیست و پنجمین سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸، درخشش انقلاب اسلامی و نام ایران در جهان امروز را مرهون مقاومت و دفاع مقدس عاشورایی رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی هشت ساله دانست.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با صدور بیانیه‌ای ۲۷ تیرماه، بیست و پنجمین سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸، را گرامی داشت.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

تحلیل واقع‌بینانه دفاع مقدس به عنوان یکی از رخدادهای مهم تاریخ معاصر و بازخوانی چرایی آغاز و پایان آن، عامل مهمی در روند تداوم انقلاب اسلامی و شناخت تهدیدات فراروی کشور و نیز تبیین عمق استراتژیک جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

جنگی که با یک غافلگیری استراتژیک به انقلاب و نظام اسلامی تحمیل شد با فرماندهی و مدیریت حکیمانه انقلاب اسلامی و مقاومت ملت ایران و حماسه سازی‌های تربیت یافتگان مکتب ولایت فقیه در ارتش، سپاه و بسیج و سایر نیروهای مسلح و اقشار مردمی به نقطه درخشندگی و بالندگی جمهوری اسلامی در جهان تبدیل شد و الگوی دفاع مقدس هشت ساله، کارآیی و کارآمدی خود را در عرصه استکبار ستیزی و مقابله ملت‌ها با سلطه گران، فراتر از جغرافیای ایران اسلامی اثبات کرد.

پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و پایان جنگ تحمیلی هشت ساله هرگز به مفهوم تعطیل شدن امر دفاع مقدس نبود چرا که پس از آن دشمن با حمله به هویت نظامی از طریق جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی و نیز تحریم‌های اقتصادی، جنگ را در میدان‌های دیگر علیه انقلاب اسلامی گسترانیده و ملت بزرگ ایران اسلامی طی ۲۵ سال گذشته به دفاع و مقابله هوشمندانه با آن برخاسته و به لطف و مدد الهی پیروزی از آن ملت شریف، مسلمان و سرافراز ایران اسلامی تحت رهبری حکیمانه ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) خواهد بود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار