در حالی که تروریستها با حمایت کشورهای غربی و برخی حکام عربی علیه دولت قانونی سوریه مبارزه می کنند ، میان خود نیز با اختلافات عمیقی مواجه شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری تایمز اسرائیل ؛ این پایگاه اسرائیلی در گزارشی با اشاره به وضعیت نابسامان تروریستهای اعزامی به سوریه می نویسد : این تروریستها در حالی به سوریه اعزام شده اند که میان خود دچار اختلاف و نزاع شده و دست به کشتار یکدیگر زده اند.

این افراد مسلح که از قومیت ها و ملیت های مختلف هستند بر سر تقسیم غنائم یا منطقه فعالیت خود با یکدیگر درگیر شده اند بگونه ای که در برخی مناطق مبارزه آنها علیه نیروهای ارتش سوریه فراموش شده و نزاع میان خود آنان به شدت بالا گرفته است . 

مقامات دولت سوریه در آغاز ماه مبارک رمضان اعلام کردند به مناسبت آغاز این ماه درگیری ها به مدت یک ماه تعلیق شود . اما تروریستها با عدم پذیرش این طرح ، علاوه بر جنگ خود علیه دولت سوریه ، به مبارزات داخلی خودنیز ادامه می دهند . 

یکی از گروهک های تروریستی که از ماه های گذشته به شدت از سوی آمریکا ، قطر و عربستان برای انجام اقدامات تروریستی و جنایت های وحشتناک به سوریه اعزام شده اند ، القاعده می باشد . اعضای افراطی این گروهک جنایاتی فراتر از آنچه در یک جنگ رخ خواهد داد را مرتکب شده اند . 

از بریدن سر سربازان ارتش سوریه گرفته تا خارج کردن قلب و جگر شهروندان سوری از اجسادشان و خوردن آن ، توسط تکفیری های افراطی القاعده در سوریه دیده شده است . آنها به منظور ایجاد رعب و وحشتن در میان ملت سوریه و دیگر کشورهای جهان از این اقدامات وحشیانه خود نیز در کمال افتخار تصویربرداری کرده و آن  را در رسانه های جهان منتشر می کنند . 

اکنون ارتش به اصطلاح آزاد سوریه تنها مشکل خودرا مبارزه علیه ارتش قدرتمند دولت سوریه نمی داند ، بلکه تروریستها افراطی القاعده و النصره نیز که برای مبارزه علیه حکومت اسد و حضور در کنار "ارتش آزاد" به آنجا اعزام شده بودند ، به دردسر اصلی این ارتش مبدل شده است . همین مشکلات باعث شد دو فردی که از سوی کشورهای غربی و ائتلاف به اصطلاح مخالفان سوریه بعنوان نخست وزیر ائتلاف برگزیده شده بودند ، از سمت خود استعفا دهند . 

این وضعیت در حالی است که نیروهای امنیتی سوریه به پیشروی های خود در مناطق مختلف سوریه ادامه می دهند . بسیاری از مناطق و روستاهای این کشور که در اشغال تروریست ها بود توسط ارتش پاکسازی شده و ساکنان آن در حال بازگشت به خانه های خود هستند . 

در تازه ترین اقدام ارتش ، نیروهای امنیتی سوریه با پاکسازي برخي مناطق در حمص وارد منطقه «تدمر» در جنوب شرقي شدند و روستاهاي «بئر السکري»،«بئر البديع» و«بئر المياه الساخنه» را از وجود گروههاي مسلح تروريست پاکسازي کردند.

گروههاي مسلح با کار گذاشتن بمب هاي مختلف در اين مناطق و کندن تونلها و خاکريزها قصد داشتن مانع پيشروي ارتش به اين مناطق شوند اما يگانهاي ارتش سوريه توانستند با پاکسازي اين مناطق بار ديگر امنيت را به آنجا باز گردانند.

روزنامه الحیات نیز در این باره می نویسد : ارتش سوریه موفقیت هایی را در مناطق مختلف بدست آمورده که در پیش بینی کارشناسان غربی و عربی احتمال آن داده نمی شد. تسلیح مداوم نیروهای تروریست همچنان از سوی آمریکا ، اتحادیه اروپا ، عربستان ، قطر و ترکیه ادامه دارد با این حال تغییر چندانی در موضع آنها در جنگ رخ نمی دهد . 

نشست های پیاپی از سوی سردمداران کشورهای غربی برای بررسی وضعیت تروریستها و شورشیان در سوریه برگزار می شود . نتیجه این نشست ها چیزی جز ارسال بیشتر سلاح و تشدید خشونت علیه ملت سوریه نبوده است . این نشست ها از سوی کشورهایی برگزار می گردد که بیشترین ادعا را در قبال اجرای حقوق بشر و دفاع از دموکراسی عنوان می کنند . 

شکست آمریکا در ایجاد منطقه پرواز ممنوع نیز در آسمان سوریه با شکست مواجه شد . همین شکست موضع دشمنان "اسد" را در برابر محور مقاومت کاهش داده است . تا جایی که بسیاری از کارشناسان تنها راه خروج واشنگتن و هم پیمانانش از باتلاق سوریه را مذاکره با ایران و حزب الله در نشست "ژنو 2 " می دانند . 

برچسب ها: تروریست ، سوریه ، رحم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار