استفاده نامناسب از موادغذايي در ماه مبارک براي برخي افراد باعث بروز بيماري هاي گوارشي مي شود.در اين گزارش راهکارهايي براي جلوگيري از اين امر ارائه شده است.

تيرنگ نيستاني متخصص تغذيه و رژيم درماني، عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد بهشتي در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: ماه مبارک رمضان نوعي نظم جديد است که مي خواهد به بدن حاکم شود و تا زماني که بخواهيم به اين نظم برسيم و اين سازش در بدن ايجاد شود، زمانبر است.

وي با اشاره به اين نکته که نبايد در اين ماه مبارک وعده هاي غذايي را کم کنيم، تصريح کرد: وعده سحري را حذف نکنيم و يک دفعه از افطاري پرحجم استفاده نکنيم.

دکتر نيستاني با اشاره به هدف تغذيه سالم در ماه رمضان، اظهار داشت: مصر روزانه 2 واحد لبنيات کم چرب از جمله شير يا ماست، مصرف 3 واحد سبزيجات، 2 واحد ميوه از موادغذايي مورد نيازي هستند که براي جلوگيري از به وجود آمدن مشکلات گوارشي در اين ماه مبارک نيز بايد از اين مواد استفاده شود.

اين متخصص تغذيه و رژيم درماني در خصوص افرادي که مشکل ريفلاکس يا برگشت محتويات معده به مري دارند، افزود: اين افرادبايد از مصرف پرحجم غذا خودداري کنند.

وي در پايان تاکيد کرد: براي جلوگيري از بوجود آمدن مشکلات گوارشي، سعي کنيد يک افطار مختصر داشته باشيد و با يک فاصله يک شام مختصر ميل بفرماييد./ع2

برچسب ها: بیماری ، گوارش ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار