رئیس مرکز آمار وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ثبت نام ۱۰ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان در مدارس گفت: از این تعداد دانش‌آموز ثبت‌نام شده ۹۸۲ هزار نفر کلاس اولی هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، یوسف نوری در رابطه با ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس کشور اظهار داشت: تا به امروز اطلاعات 10 میلیون و 371 هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان در سامانه ثبت‌نام آموزش و پرورش ثبت شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که هم‌اکنون حدود 13 میلیون دانش‌آموز در کشور داریم و با توجه به اینکه اطلاعات ثبت‌نام 10 میلیون دانش‌آموز در سامانه ثبت شده است یعنی حدود 2 میلیون دانش‌آموز هنوز ثبت نام نکرده‌اند، گفت: به طور قطع تعداد ثبت‌نامی‌ها بیش از 10 میلیون نفر است اما هنوز اطلاعات آنها در سامانه ثبت نشده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات در‌خصوص دلایل ثبت نشدن اطلاعات برخی از دانش‌آموزان در سامانه ثبت نام وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: مراجعه نکردن برخی از خانواده‌ها برای ثبت نام دانش‌آموز تا این لحظه، جابه‌جایی مدرسه،‌ عدم انتخاب رشته و ثبت‌نام نکردن برخی از دانش‌آموزان در روستاها،‌ ازدحام کار معلمان در مدارس و تدریجی شدن ثبت اطلاعات دانش‌آموزان در سامانه ثبت نام باعث شده تا کنون صرفا اطلاعات 10 میلیون نفر در سامانه ثبت شود.

نوری بیان کرد: هم‌اکنون آمار اعلام شده از دانش‌آموزان ثبت نام شده 10 میلیون و 371 هزار و 500 نفر است که با تعداد واقعی دانش‌آموزان فاصله 2 میلیونی دارد که از مجموع دانش‌آموزان ثبت نام شده 6 میلیون و 335 هزار و 417 نفر در مقطع ابتدایی، یک میلیون و 644 هزار و 522 نفر در مقطع متوسطه اول، 2 میلیون و 183 هزار و 926 نفر در مقطع متوسطه دوم تا به این لحظه ثبت نام کرده‌اند.

وی بیان کرد: از تعداد 6 میلیون و 335 هزار و 417 دانش آموز ثبت نام شده در مقطع ابتدایی حدود 982 هزار نفر کلاس اولی هستند.

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار