گرسنگي در روزهاي طولاني ماه مبارك رمضان شايد يكي از مشكلات اساسي روزه داران باشد ما راه حل مقابله با آن را در اين گزارش ارائه داده ايم.

ميترا زراتي، متخصص تغذيه و رژيم درماني در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه خيلي از افراد به اشتباه در وعده افطار چاي و گاهي چاي پررنگ استفاده مي كنند، گفت: چاي به لحاظ داشتن كافئين باعث دفع آب از بدن مي شود و مشكلات زيادي را از لحاظ تشنگي ايجاد مي كند.

وي در ادامه تصريح كرد: استفاده از نان سبوس دار در وعده سحر باعث كاهش احساس گرسنگي در طول روز مي شود.

زراتي همچنين تأكيد كرد: از مغزهاي گياهي از جمله گردو كه امگا3 موجود در چربي آن مي تواند به سيري در زمان روزه داري كمك كند استفاده شود.

وي با تأكيد به مصرف لبنياتي از جمله شير كم چرب در وعده سحري اظهار كرد: شير كم چرب علاوه بر تأمين كلسيم بدن مي تواند آب مورد نياز بدن را هم تأمين كند.

وي با بيان اينكه استفاده از گردو و ميوه جات هم در وعده سحر مي تواند فوايد زيادي براي بدن داشته باشد،‌ تصريح كرد: ميوه هايي از جمله هلو، انگور، هندوانه فوق العاده مي تواند مفيد باشد.

وي با اشاره به اينكه به اشتباه مصرف آب را زياد نكنيم افزود: برخي افراد تصور مي كنند اگر آب بيشتري مصرف كنند تشنه نخواهند شد كه اين كاملا نادرست است بايد براي تأمين آب مورد نياز از فيبر استفاده شود كه در رأس همه، ميوه جات بهترين گزينه براي تأمين آب موردنياز محسوب مي شود./ع2

برچسب ها: نان ، سبوس ، روزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار