رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: سال گذشته ‌ هزار و 50 ميليون دلار صادرات كالاي غيرنفتي از اين استان انجام شده است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از  شاتا؛ « غفار صفري » افزود: اين ميزان  138 درصد رشد نسبت به سال 90 را در پي  داشته است كه 576 ميليون دلار از اين ميزان شامل صادرات خدمات فني و مهندسي، 26 درصد در بخش صنعت و 29 درصد نيز در بخش معدن بوده است.

وي در ادامه تصريح كرد: در سال گذشته اخذ تسهيلات نوسازي و بازسازي صنايع كوچك و بزرگ در فارس معادل 186 ميليارد ريال و معرفي واحدها براي تسهيلات سرمايه در گردش چهار هزار ميليارد ريال بوده است.

صفري همچنين اظهار كرد: تمامي آمارها در بخش صنعت و معدن استان فارس نشان از پيشرفت و توسعه دارد كه در اين راستا، فارس در بخش صنعت و معدن در سه ماهه نخست امسال از نظر سرمايه‌گذاري رتبه ششم و از نظر تعداد واحدهاي مجوز گرفته رتبه دوم كشور را كسب كرد.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به اينكه توجه به صنايع معدني طي دو سال گذشته در فارس افزايش چشمگيري داشته، گفت: بخش معدن از جمله پتانسيلهاي بزرگ استان فارس بود كه طي دو سال گذشته مورد توجه ويژه قرار گرفته و امروز شاهد هستيم بخش زيادي از صادرات غير نفتي را به خود اختصاص داده است.

صفري افزود: استان فارس در بحث ذخائر معدني بسيار غني و با ظرفيت است كه در اين راستا بايد تمامي بخش ها و سازمانها همكاري لازم را داشته باشند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: صادرات ، غیر نفتی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار