13 اثر ویدئوآرت و 44 فتوآرت شركت كننده درششمین دوسالانه هنرهای تجسمی هنر جوان امروز( 25 تیرماه) توسط هیات داوران در یك مرحله داوری شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، آثار ویدئوآرت و فتوآرت توسط هیات داوران این بخش جشنواره ؛عبدالمجید حسینی راد، احمد نادعلیان، محسن راستانی و سیدمحمد ستاری مورد بررسی قرار گرفتند.  
اصغر كفشچیان مقدم، دبیر هنری ششمین دوسالانه هنر جوان، در خصوص معیارهای داوری این 2 رشته  اظهار داشت: مهم ترین ویژگی دارا بودن همه شاخصه های ویدئوآرت است به این معنا كه اثر بتواند از طریق ساختارهای نمایشی بدون تكیه به روایت مخاطب را به چالش بكشاند و دومین مورد موضوع است. طبیعتا آثاری كه با موضوع جشنواره در این بخش یعنی خانواده مرتبط است مورد داوری قرار خواهد گرفت. 
وی در ادامه افزود: در فتوآرت نیز استفاده از ساختارهای بصری بدون توجه به ساختارهای زیباشناسانه عكس كه بتواند قابلیت های بیانی را از طریق امكانات و ابزارهای عكاسی به چالش بكشاند مورد توجه هیات داوران است. كفشچیان مقدم همچنین در خصوص تفاوت هنر عكاسی و فتوآرت گفت: تفاوت فتوآرت با هنرعكاسی این است كه عكاسی بیشتر متمركز بر ساختارهای زیبایی شناسانه عكس است كه این ساختارها ممكن است در دوره ای كلاسیك و در مقطعی مدرن باشد. اما در فتوآرت از ابزارها، قابلیت ها و امكانات عكاسی و تكنولوژی های دیگر استفاده می شود اما مبتنی بر عكس است.
وی با اشاره به تاریخچه رواج این هنر در هنرهای تجسمی اظهار داشت: با توجه به اینكه جرقه های این هنر در ایران حدود 13 سال است كه زده شده لازمه آن این بود كه در حوزه رسانه های جمعی به این نوع شگردهای هنری و گرایشات توجه بیشتری می شد تا هنرمندان سراسر كشور با این رشته از هنرهای تجسمی آشنا شوند و تفاوت های آن با عكاسی برای هنرجویان مشخص شود.  
كفشچیان مقدم درخصوص تعداد آثار ارائه شده به این جشنواره گفت: فراخوان عمومی این جشنواره برای شهرستان ها هم ارسال شد كه با توجه به سطح تبلیغات انجام شده به نظرم این تعداد آثار ارسالی قابل توجه است .  
وی در پایان اظهار داشت: داوری آثار در این رشته ها یك مرحله ای است و نتایج نهایی نیز  روز اختتامیه اعلام خواهد شد./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار