مذاکره کننده ارشد فلسطینی ها در امور صلح اعلام کرد محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان از هیچ تلاشی برای به نتیجه رسیدن اقدامات وزیر امورخارجه آمریکا برای حل مناقشه خاورمیانه دریغ نخواهد کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري سما ؛ صائب عریقات عضو کمیته اجرایی سازمان ازادیبخش فلسطین (ساف) گفت: محمود عباس همه توان خود را بکار خواهد گرفت تا تلاش ها و برنامه های جان کری برای از سرگیری مذاکرات صلح با اسرائیل بر اساس راه حل تشکیل دو کشور مستقل در مرزهای سال 1967 و حل همه مسایل مهم مورد اختلاف بر اساس قوانین بین المللی به نتیجه برسد . صائب عریقات روز سه شنبه با کریستوف هویزگن مشاور امنیت ملی آلمان دیدار و درباره آخرین تحولات فلسطین در دو حوزه میدانی و سیاسی گفتگو کرد .

عریقات تصریح کرد با وجود تلاش های گسترده وزیرخارجه آمریکا برای احیای گفتگوهای صلح ، دولت اسرائیل بدون توجه به خواسته های جامعه بین المللی به فعالیت های غیر قانونی شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن و تغییر بافت جغرافیایی اراضی فلسطین ادامه می دهد و از ازادی اسرای قدیمی فلسطینی پرهیز می کند.

عریقات افزود اقدامات اسرائیل از جمله تخریب خانه های مردم ، اخراج اجباری آنان و نقض توافقنامه های بین المللی از جمله چالش های اصلی در روند پیشبرد تلاش جان کری برای حل مناقشه منطقه هستند .عضو کمیته اجرایی ساف در ادمه از مواضع آلمان و دیگر اعضای اتحادیه اروپا برای توقف شهرک سازی در اراضی فلسطین و اجرای راه حل تشکیل دو کشور مستقل در مرزهای سال 1967 قدردانی کرد .


برچسب ها: عریقات ، عباس ، تلاش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار