اتحادیه اروپا کشورهای عضو این اتحادیه را از هرگونه ارتباط با نهادها و سازمان‌های اسرائیلی فعال در شهرک‌های یهودی نشین واقع در کرانه باختری و قدس شرقی ممنوع کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هاآرتص ، اتحادیه اروپا با صدور بخشنامه‌ای از 28 کشور عضو این اتحادیه، خواست تا با نهادهای دولتی و خصوصی اسرائیلی که در شهرک‌های یهودی نشین واقع در کرانه باختری و قدس شرقی فعالیت دارند، هیچ‌گونه تعاملی نداشته باشند.
پیش بینی می‌شود دستورالعمل‌های صادره از سوی اتحادیه اروپا در خصوص قطع تعامل با نهاد‌های صهیونیستی از روز جمعه اجرایی شود.
در همین راستا، سایت عبری زبان عربیل گزارش داد: براساس تصمیم اتحادیه اروپا، حمایت مالی کشورهای اروپایی از این نهادها و اعطای هرگونه جوایز یا هدایا به پژوهش‌های علمی موسسات مذکور ممنوع است.
یک مقام ارشد اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود، در واکنش به این تصمیم اتحادیه اروپا گفت: این دستور اتحادیه اروپا "زمین لرزه‌ای" در اسرائیل ایجاد خواهد کرد و بر روابط اسرائیل با اتحادیه اروپا تاثیر منفی می‌گذارد.
مقامات اسرائیلی باید ضمانت دهند که از سال 2014 تمام پروژه‌های مرتبط با کمک‌های مالی و همکاری در داخل مرزهای قبل از سال 1967 انجام می‌گیرند نه در بیت‌المقدس شرقی، کرانه باختری و یا بلندی‌های جولان.
زیو الکین، معاون وزیر خارجه اسرائیل، این تصمیم را "حرکتی بسیار مهم و نگران‌کننده خواند" و به رادیو اسرائیل اعلام کرد که این امر کمکی به تلاش‌های جان کری، وزیر خارجه آمریکا، برای پیشبرد مذاکرات سازش با فلسطینی‌ها نخواهد کرد. 







برچسب ها: بین الملل ، اروپا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار