مدیرعامل منطقه آزاد تجاری، صنعتی ارس از افزایش چشمگیر ارزش افزوده بخش گردشگری در سال های اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، نجفی بااشاره به اینکه تا سال 85 ارزش افزوده بخش گردشگري در اين منطقه تنها 780 ميليون تومان بوده است افزود: با شكل‌ گيري سازمان منطقه آزاد ارس و به كار افتادن بخش‌هاي مختلف اين نهاد، توريزم به مرور توانسته است پتانسيل‌هاي بالاي خود در اين منطقه را به عرصه ظهور برساند. تنها در طول 4 سال اين ارزش افزوده 8.6 برابر شد .

وی افزود: در سال 89 به شش ميليارد و 730 میلیون تومان رسيد و در سال 90 شاهد شوك مجدد و مثبتي به صنعت گردشگري منطقه بوده‌ايم، به طوري كه تنها در يك سال اين شاخص رشدي بيش از 250 درصد را تجربه كرده است.

نجفی گفت: در سال 90 درآمد حاصل از گردشگري در منطقه آزاد بيش از 155 درصد نسبت به سال 89 رشد داشته است

وی با اشاره به افزایش مسافران داخلی و خارجی به این منطقه گفت: تعداد مسافران داخلي و خارجي منطقه ارس در سال 90 بيش از سه ميليون و 290 هزار نفر بوده‌اند. اگر اين آمار را با كل جمعيت شهر جلفا مقايسه کنیم این رقم قابل توجه خواهد بود.

مدیر عامل منطقه تجاری صنعتی ارس گفت: در سال 90 حدود 17 ميليارد تومان توسط مسافران اين منطقه ارزش افزوده ايجاد شده است. که به طور متوسط براي اين منطقه پنج هزار و 200 تومان در سال ارزش افزوده ايجاد كرده است.

نجفی با تاکید بر لزوم توجه به امر گردشگری در این منطقه افزود: با موقعیت برجسته این منطقه امیدواریم این روند با قدرت ادامه داشته باشد و پیش بین های نیز نشان از افزایش تعداد گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه است./ب

 

برچسب ها: افزایش ، ارزش ، افزوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.