شاخص کل با افت و خيز اين روز هاي خود همچنان در کانال 54 هزار واحدي باقي ماند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سه شنبه 25 تيرماه،شاخص کل با افت 273 واحدي به کار خود پايان داد.شرکت معدني و صنعتي گل گهر با 131.74- بيشترين تاثير را در شاخص امروز داشت .

نمادتاپيکو نيز علي رغم رشد روز گذشته ي خود امروز 26 واحد افت کرد .در گروه بانک ها نيز تنها بانک تجارت بازده مثبت داشت و دو بانک پارسيان،پاسارگاد بازده منفي داشتند.و گروه هاي دارويي نيز امروز مثبت بودند.

شاخص صنعت نيز با 237.78 واحدبه عدد 45 هزارو 968 واحد،شاخص بازار اول با افت 246.81 واحد به عدد 42 هزارو 182 واحد،بازار دوم با افت 275.16 واحد به عدد 94 هزارو 967 واحد رسيد.
با توجه به نوسانات بازار،سرمایه گذاران بايد به پارامترها و عوامل بنیادی اثرگذار در ارزش سهام شرکت ها و توجه به پتانسیل های بلندمدت و میان مدت توجه کنند.

با رشد قیمتی سهام دیگر صنایع و نزدیک شدن آنها به ارزش ذاتی خود، بار دیگر صنعت پتروشیمی که مدتی نیز از رشد چندانی برخوردار نبوده با اعلام گزارش های مالی جدید شرکت های فعال خود توانایی حرکت پرقدرت را خواهد یافت.

ازجمله اتفاقاتي که امروز در تالار شيشه اي افتاد مي توان به تعديل مثبت سيماني ها اشاره کرد .
شركت سیمان هرمزگان كه پیش از این سود 2041ریالی را به ازای هر سهم خود اعلام نموده بود ،توانست در عملكرد 6 ماهه با تعدیل مثبت 23 درصدی سود همراه شود. بدین ترتیب، شاهد افزایش سود هرمزگان از سطوح 2041 به سطوح 2507 ریال به ازای هر سهم بودیم. گفتنی است، این شركت در عملكرد 6 ماهه خود 50 درصد از بودجه خود را معادل 1248 ریال به ازای هر سهم را پوشش داده است.

پالایش نفت اصفهان بعد از 10 روز توقف به دلیل ارائه اطلاعات با اهمیت، صورت مالی سال 91 خود را با افزایش در مقایسه با سال گذشته به صورت حسابرسی شده منتشر کرد. 

سازمان خصوصی سازی نيز اعلام کرد : یک میلیارد سهم تولید نیروی برق سهند در آخرین روز تیرماه و 303 میلیون سهم حمل و نقل بین المللی خلیج فارس در اولین روز مردادماه به ترتیب در فرابورس و بورس عرضه خواهد شد.
برچسب ها: بورس ، فرابورس ، شاخص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار