در مراسم امضای تفاهم نامه درخواست ایجاد پژوهشکده تجهیزات پزشکی در کشور به معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات فناوری داده شد.

به گزارش خبرنگار علمي،‌پزشكي باشگاه خبرنگاران؛ خادم علیزاده، مدیر عامل شرکت تجهیزات پزشکی صبح امروز در امضای تفاهم نامه همکاری بین معاون پژوهشی وزارت علوم و سازمان تدارک پزشکی طی سخنرانی گفت: مجموعه سازمان تدارکاتی پزشکی در جهت هماهنگی با مجموعه های علمی کشور برنامه جدیدی دارد تا هرچه سریعتر این رشد صورت گیرد، همچنین در حوزه هاي تجهیزات پزشکی و دارو بزرگترین کارخانه و مجموعه تولیدی  کشور را در داخل داریم که البته این مجموعه در اختیار هلال احمر است.

 وی افزود: با داشتن 800 نیرو و در اختیار گرفتن 60 درصد از بازار پزشکی از بزرگترین بازار تجهیزات در خاورمیانه به شمار می آیيم البته از جمله برنامه های این مجموعه تولید  استنت قلب است که در آینده نزدیک توسط این مرکز ساخته می شود.

 همچنین سوزن یا سرنگ مخصوص واکسن بدون سوزن نیز از دیگر دستاوردهای این مرکز به شمار می آید  که به زودی ساخته می شود.

 علیزاده تصریح کرد: فعالیت های خوبی در عرصه های مختلف تجهیزات پزشکی تاکنون صورت گرفته است چنانچه ما از معاون پژوهشی وزیر علوم این درخواست را داریم که پژوهشکده تجهیزات پزشکی نیز تاسیس شود.

 وی اظهار داشت: همچنین وسیله ای به نام اختاپوس که در جراحی قلب مورد استفاده قرار می گیرد نیز در کشور به صورت 100 درصد بومی ساخته می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار