مديركل دفتر فني استانداري آذربايجان شرقي گفت: ۱۷ تفاهم ‌نامه همكاري زيربنايي در بخش‌هاي آب، حمل و نقل و انرژي به ارزش بيش از دو ميليارد دلار در چهارمين همايش بين المللي فرصت‌هاي سرمايه‌ گذاري استان با طرف هاي ايراني و خارجي امضا شد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، راشد افزود: جذب سرمايه‌ گذاران بخش خصوصي همواره از اولويت‌هاي استانداري بوده و تلاش شده اين مهم با همكاري و تعامل دستگاه‌هاي دولتي در راستاي توسعه زيرساخت‌هاي اقتصادي عملياتي شود.

وي نقش زيربناهاي فيزيكي درفرايند توسعه اقتصادي را مهم و موثر خواند و اظهاركرد: دسترسي بهتر به زيرساخت ‌هايي نظير آب رساني، برق ‌رساني و حمل و نقل باعث افزايش سطح رفاه اجتماعي مي‌ شود.

راشد اضافه كرد: دولت نهم و دهم توجه ويژه‌اي به توسعه زيرساخت‌ها به خصوص در حوزه حمل و نقل ريلي و هوايي و انتقال آب رود ارس داشته و اين امر مي ‌تواند انگيزه بالايي را براي سرمايه‌ گذاران جهت توسعه فعاليت‌هاي توليدي، صنعتي، كشاورزي و گردشگري ايجاد كند.

وي آذربايجان شرقي را به دليل داشتن شبكه‌هاي ارتباطي مناسب و ظرفيت‌هاي اقتصادي يكي از مناطق مستعد براي سرمايه‌ گذاران دانست.

چهارمين همايش بين المللي فرصت هاي سرمايه گذاري آذربايجان شرقي طي روزهاي ۱۴ و ۱۵ ماه جاري در تبريز و منطقه آزاد تجاري و صنعتي ارس برگزار شد. /س

برچسب ها: تفاهم ، نامه ، همکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.