51 سازمان و موسسه عربي و اسلامي در کشورهاي دانمارک و سوئد کودتاي نظامي عليه دولت مشروع مصر و برکناري محمد مرسي رئيس جمهور قانوني اين کشور را محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري المختصر ، سازمان هاي عربي و اسلامي روز دوشنبه در بيانيه اي بر ضرورت بازگشت  محمد مرسي رئيس جمهور منتخب مردم به قدرت ، آزادي همه زندانيان سياسي و خبرنگاران تاکيد کردند .
اين سازمان ها همچنين اعلام کردند همه شبکه هاي تلويزيوني که در روزهاي اخير در مصر تعطيل شده اند  ، بايد فعاليت خود را از سرگيرند .
 سازمان هاي عربي و اسلامي در اين بيانيه لغو کامل همه دستورات مربوط به کودتاي نظامي سوم ژوئيه ( 12 تير) و بازداشت و مجازات مسئولان و عاملان کشتار در برابر مقر گارد رياست جمهوري را خواستار شدند .
اين سازمان ها تاکيدکردند ارتش و پليس مصر بايد در دفاع از شهروندان کشور بي طرف باشند و نبايد  فقط از مخالفان مرسي و طرفداران حکومت  نظامي حمايت و حاميان او را سرکوب کنند .
سازمان هاي عربي و اسلامي در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد نيروهاي مسلح مصر در بازداشت  معترضان و طرفداران ازادي بيان ، به ضرورت آزادي فوري همه آنان تاکيد کردند . 
در اين بيانيه اشاره شد مصري ها ، عرب ها و مسلمانان از طيف هاي سياسي و جريان هاي فکري مختلف در حمايت از دموکراسي و مقابله با کودتاي نظامي اخير در مصر در برابر مقر اتحاديه اروپا تظاهرات کردند .
اين سازمان ها افزودند مصري ها نمي خواهند حکومت نظامي بار ديگر در اين کشور حاکم شود زيرا پس از سال هاي طولاني مردم مصر موفق شدند با شرکت در انتخابات ازاد و دموکراتيک يک رئيس جمهور غير نظامي ( محمد مرسي ) را انتخاب کنند اما او پس از يکسال از قدرت برکنار شد .
 تحليل گران مي گويند ادامه حضور ميليوني مردم مصر در ميدان ها و خيابان هاي اين کشور به افزايش فشارهاي بين المللي عليه انقلابيون و محکوميت اقدام آنان در برکناري مرسي منجر  خواهد شد .







برچسب ها: بین الملل ، عربی ، اسلامی ، مرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار