عضو جميعت ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: احزاب به عنوان نيرويي تاثيرگذار در جهت حفظ تعامل و همکاري دولت و مجلس با ارجح قرار دادن منافع ملي بر منافع حزبي، احترام به قانون و دوري جستن از حاشيه در اين مسير گام بردارند.

"احمد نجابت" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره تقويت تعامل ميان مجلس و دولت در آينده اظهار داشت: براساس قانون اساسي و اصل تفكيك قوا، وظايف مسئولان در سه قوه مجريه، مقننه و قضاييه كاملا مشخص است و مسئولان در اين راستا بايد وظايف خود را به بهترين شکل انجام دهند.

وي با تاكيد بر اينكه" تعامل" اولين و اصلي‌ترين راه جهت تقويت روابط ميان قوا است، گفت: در صورت بروز مشکل ميان قوا، مسئولان بايد با رفاقت و رعايت اخلاق اسلامي، مشکلات را حل و فصل و براساس قانون عمل کنند.

عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي تصريح کرد: در صورت ارائه لايحه از سوي دولت و ارائه طرح از سوي مجلس، طرفين در صورت بروز مشکل با اتخاذ تصميمات کارشناسي شده، در پيشبرد اهداف خود حرکت کنند و اگر چنانچه مسئله‌اي باعث خدشه در تعامل ميان قوا شد، بهتر است با آرامش کامل و به دور از حاشيه‌سازي حل و فصل شود.

نجابت با اشاره به نقش احزاب در تقويت تعامل و انسجام روابط ميان دولت و مجلس، تصريح کرد: هرکدام از احزاب موجود در كشور، افرادي را به عنوان نماينده در مجلس شوراي اسلامي در اختيار دارند که اين افراد با آگاهي کامل از مسائل روز، بايد به عنوان نيرويي تاثيرگذار و غيرقابل انكار در جهت حفظ تعامل و همکاري با ارجحيت قرار دادن منافع ملي بر منافع حزبي، احترام به قانون و دوري جستن از حاشيه در اين مسير گام‌هاي اساسي بردارند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مجلس ، دولت ، تعامل ، قوا ، احزاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار