وکلای ملت در جلسه علنی امروز سوال از وزیر کشاورزی را بررسی و نماینده سوال کننده ظاهرا از پاسخ خلیلیان قانع شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه 25 تیرماه) سوال عباس پاپی‌زاده نماینده دزفول از صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی را بررسی کردند.  
 
وزیر کشاورزی در پاسخ به سوال نماینده دزفول درباره ارائه آمار غیرواقعی در بخش کشاورزی، گفت: درباره آمار بخش کشاورزی و روش‌های آماری در این بخش از طریق سرشماری عمومی کشاورزی  هر 10 سال یکبار توسط مرکز آمار ایران انجام می‌گیرد.  
 
وی افزود: آمارگیری نمونه‌ای از محضولات زراعی هر ساله و آمارگیری با‌غ‌داری هر دو سال یکبار، با استفاده از چارچوب‌های تولیدی در سرشماری‌ها انجام می‌شود.  
 
خلیلیان اظهار داشت: آمار عملکردی از کلیه معاونت‌ها، سازمان و زیربخش‌ها شامل آب و خاک و صنایع، دام و طیور، شیلات و آبزیان،‌ منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع، امور عشایر، تعاونی روستایی، تحقیقات، آموزش و ترویج روستایی و سایر بخش‌ها جمع‌آوری می‌گردد.
 
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ طرح‌های آمارگیری از محصولات کشاورزی پس از نمونه‌گیری به صورت شهرستانی با تهیه مستندات فنی آمارگیری و برگزاری دو مرحله آموزش ملی و استانی به صورت همزمان در کل کشور برگزار می‌شود و در حین اجرای طرح ناظران فنی از استان‌ها، دفتر آمار و فنی اطلاعات و در مرکز آمار ایران نظارت دارند.  
 
وی افزود: پس از پایان عملیات میدانی و انجام داده‌های آماری در استان‌ها،‌اطلاعات به دفتر معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی دفتر آمار و فناوری اطلاعات ارسال و سپس توسط ناظران استان‌ها بررسی و رفع اشکال می‌شود.  
 
خلیلیان در ادامه تصریح کرد: آمار تولیدی دستگاه‌ها از جمله وزارت جهاد کشاورزی با نظارت کامل مرکز آمار ایران در قالب اجرای طرح‌های آماری اجرا می‌شود.
 
در ادامه این نشست عباس پاپی‌زاده به عنوان نماینده سوال کننده تصریح کرد: سوال بنده مربوط به 6 ماه قبل است و هیات رئیسه باید پاسخ دهد چرا در روزهای پایانی این سوال را در دستور کار قرار داده است.  
 
وی در ادامه تصریح کرد: حلقه مفقود شده زنجیره مدیریت کشور نبود آمار درست و واقعی بوده، اگر بخواهیم جهاد کشاورزی را نقد کنیم هیچ جای دفاعی برای وزیر کشاورزی وجود ندارد.  
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تصریح کرد: به آقای خلیلیان تبریک می‌گویم که با فرافکنی از پاسخ دادن به مجلس فرار می‌کند و از زبان کشاورزان خطاب به وزیر کشاورزی عرض می‌کنم: گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من/آنچه به جایی نرسد فریاد است.
 
پاپی‌زاده در ادامه اظهار داشت: طرح سوال از وزیر کشاورزی را منتفی می‌دانم و نیازی نیست در روزهای پایانی این موضوع وقت مجلس را بگیرد ولی وزیر بخش کشاورزی در دولت یازدهم نقاط ضعف فعلی را جبران کند.  
 
در پایان حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد که ریاست بخش پایانی جلسه علنی امروز را بر عهده داشت، گفت:‌آقای پاپی‌زاده بالاخره اعلام کنید قانع شدید یا خیر؟
 
پاپی‌زاده تصریح کرد: قانع نشدم ولی به خاطر اینکه وقت مجلس گرفته نشود اعلام می‌کنم قانع شدم.  

انتهای پیام/  

برچسب ها: جلسه ، علنی ، پاپی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار