مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از تولید 120 عصاره گیاهی در مرکز سهاجیسا خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ظهر امروزسه شنبه 25 تيرماه؛ سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر و معاونت پژوهش وزارت علوم تحقیقات و فناوری در راستای تدابیر و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه علمی و بهره برداری همه جانبه از ظرفیت دانشگاه ها و مراکز پژوهشی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

در این مراسم ظاهر رستمی مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی با بیان این که ارتقاء بیشتر واحد های اجرایی، استفاده بهتر از ظرفیت های دو مجموعه است گفت: قطعاً در دو مجموعه وزارت علوم و سازمان تدارکات پزشکی ظرفیت های ناشناخته ای وجود دارد که با شناخت آن ها می توان با ارتباط و همکاری منطقی و منسجم بین معاونت پژوهش و واحد های اجرایی، برای تولیدات با کیفیت گام برداشت.

وی با اشاره به این که سازمان تدارکات پزشکی با سه مرکز منسجم ، تولید داروهای شیمیایی و مرکز سهاجیسا در حال فعالیت است اظهار داشت: امروز در مرکز سها 2 صد قلم دارو شیمیایی در بخش جامدات و مایعات تولید می شود که امروز در حال تطبیق با استانداردهای جهانی این تولیدات است.

رستمی در ادامه بیان داشت: برای سازمان تدارکات پزشکی یک افتخار و سربلندی است که بتواند تولیدات خود را با بخش پ‍‍ژوهش گره بزند گفتني است در مرکز سهاجیسا 120 عصاره گیاهی تولید می شود.

بر اساس این قرارداد؛ هم افزایی ظرفیت های علمی – تحقیقاتی و اجرایی دو طرف ، توسعه زیرساخت های پژوهشی و فناوری مورد نیاز شرکت های تولیدی زیر مجموعه سازمان با مشارکت معاونت پژوهش، همیاری در جهت ایجاد تحول بنیادین در نگرش جامعه به گیاهان دارویی بر اساس روش های علمی و تحقیقاتی به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

طبق این تفاهم نامه طرفین در ارائه تسهیلات لازم برای شناسایی و جذب نیرو و ارتقای محققان، حمایت از ایجاد مراکز رشد تخصصی در حوزه های دارویی و تجهیزات پزشکی در سازمان، حمایت مالی از قراردادهای پژوهشی منعقد شده فی مابین، سازمان و مراکز پژوهشی تابعه وزارت علوم متعهد می شوند.

در خصوص هزینه های اجرای موضوع تفاهم نامه، در مورد وزارت علوم از محل اعتبارات متمرکز پژوهشی و در مورد سازمان تدارکات پزشکی از محل اعتبارات مربوطه بر مبنای توافقات مشترک تخصیص و تامین می گردد./جم

برچسب ها: عصاره ، سها ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.