از ابتداي امسال تا کنون 30 عمل اهداء عضو از بيماران مرگ مغزي در مرکز دياليز و پيوند اعضاء منتصريه دانشگاه علوم پزشکي مشهد انجام شده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،مسئول واحد فراهم آوري اعضاء مرکز دياليز و پيوند اعضاء منتصريه دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه با اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگ سازي پيوند اعضاء ، نگرش شهروندان نسبت به اهداء عضو ارتقاء و به همين دليل ميزان رضايت خانواده هاي بيماران مرگ مغزي براي اهداء عضو افزايش يافته است خاطر نشان کرد : اين تعداد پيوند عضو از بيماران مرگ مغزي موجب نجات و بهبود شرايط زندگي صد و يازده بيمار شده است .

 

دکتر ابراهيم خالقي پيوند 51 کليه به بيماران دياليزي در بيمارستان منتصريه ، 26 کبد در بيمارستان نمازي شيراز، 27 قرنيه در بيمارستان خاتم الانبياء مشهد و هفت مورد پيوند پوست در بيمارستان امام رضا(ع) را از جمله اعضاءاهدايي از بيماران مرگ مغزي برشمرد .

 

وي خاطر نشان کرد :‌ در سالهاي اخير ميزان پيوند عضو از بيماران مرگ مغزي در حوزه دانشگاه علوم پزشکي مشهد رشد چشمگيري يافته است به طوري که در سالهاي ابتدايي در طول سال 30 مورد پيوند عضو انجام مي شد حال آنکه در حال حاضر در سه ماهه نخست سال اين ميزان پيوند انجام شده است .

 

مسئول واحد فراهم آوري اعضاء مرکز دياليز و پيوند اعضاء منتصريه دانشگاه علوم پزشکي مشهد تشکيل بانک نسوج را يکي از ضرورتهاي مهم در بخش پيوند از اعضاء مرگ مغزي به ويژه در حوزه پوست عنوان کرد و اظهارکرد:‌ در حال حاضر 50 درصد از خانواده هاي بيماران مرگ مغزي رضايت به پيوند پوست دارند اما به دليل نبود بيمار در زمان پيوند اين ميزان به 7 مورد کاهش يافته است .

 

دکتر ابراهيم خالقي با اشاره به اينکه در شرايط طبيعي تنها مي توان پوست بيمار مرگ مغزي را براي دو روز نگهداري کرد اظهارکرد:‌ در صورت راه اندازي بانک پوست مدت زمان نگهداري پوست افزايش يافته و در زمان مورد نياز براي پيوند استفاده مي شود.  /س

 

برچسب ها: عمل ، پیوند ، عضو ، منتصریه ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.