کارشناس نظارت بر امور حیات وحش خراسان رضوی گفت: باغ وحش مشهد با توجه به افزایش محدوده شهری باید ظرف 3 سال جابه جا شود.




ایمان محمدی آبیز در گفتگوی اختصاصی باخبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،با بیان  اين مطلب افزود: باغ وحش مشهد از سال 1359 فعالیت خود را شروع کرد و هم اکنون 850 حیوان از 125 گونه جانوری مختلف در آن زندگی می کنند که از مهمترین آن ها می توان به گونه های تایگون، اوریکس سفید عربی که نمونه آن کمیاب است اشاره کرد.

وی درباره فعالیت باغ وحش گفت: این باغ وحش به عنوان دومین باغ وحش بزرگ کشور هم اکنون به خاطر وجود آن در محدوده شهری و بحث شرایط اختصاصی گونه های جانورانی که در آن زندگی می کنند مجوز فعالیت ندارند.

این کارشناس محیط زیست افزود: ما فرصت سه ساله ای به مسئولین باغ وحش داده ایم تا از شهر خارج شوند و در محیط مناسبی آن را دایر کنند تا دوباره مجوز فعالیت آن را به صورت رسمی صادر شود.

محمدی آبیز در باره این که چرا این باغ وحش بدون مجوز فعالیت می کند گفت: با توجه به این که خیل  عظیمی از بازدید کنندگان و پدیده ی اکوتوریسم گردشگری را در این باغ وحش داریم موقتاً اجازه فعالیت داده ایم تا ظرف 3 سال فرصت داده شده تا از این مکان جابه جا شوند.

وی در خصوص نصب میکروچیپ بر روی حیوانات افزود: تمامی حیوانات دارای میکروچیپ هستند و این میکروچیپ ها به عنوان کدهای شناسایی در بدن حیوانات کار گذاشته شده است.

مسئول باغ وحش وکیل آباد مشهد با اشاره به تغذیه نامناسب حیوانات و سوءتغذیه آن ها گفت: حیوانات گوشتخوار در 24 ساعت شبانه روز، 20 ساعت را استراحت می کنند و تنها 4 ساعت  را تغذیه می کنند  ب/.


برچسب ها: باغ ، وحش ، بزرگ ، کشور ، خروج ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.