استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هزار و 623 طرح با 277 میلیارد تومان اعتبار و چهار هزار و 490 نفر اشتغال طی 9 ماه گذشته در ستاد توسعه بخش کشاورزی تصویب شده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، حاتم ناروئي در نشست ستاد اجرايي توسعه بخش كشاورزي سيستان و بلوچستان بيان كرد: اين طرحها با تلاش و همكاري جهاد كشاورزي، منابع طبيعي، آب منطقه اي، صنعت، معدن و تجارت، برق منطقه اي، بانكها و ساير اعضاي اين ستاد تصويب و براي اجرا ابلاغ شده است.

وي افزود: سيستان و بلوچستان به سبب توانمندي و ظرفيت هاي زياد در بخش كشاورزي مي تواند تامين كننده نيازهاي منطقه باشد و تاكنون طرحهاي زيادي نيز در اين زمينه به اجرا در آمده است.

نماينده عالي دولت در سيستان و بلوچستان گفت: با وجود خشكسالي هاي ۱۵ سال گذشته و خسارات وارده ناشي از اين معضل، با عنايت و توجه مسوولان نظام و همت و تلاش مديران و مسوولان استان و همكاري و تلاش خستگي ناپذير مردم بويژه كشاورزان و روستاييان، بخش كشاورزي از رشد قابل توجهي برخوردار شده است.

وي افزود: در طول ۳۳ سال گذشته ۱۰۳ واحد مرغداري در اين استان ايجاد شده بود كه بيشتر آنها غير فعال و نيمه كاره بود و مرغ موردنياز مردم از ساير استانهاي كشور وارد مي شد.

وي ادامه داد: با توجه به مشكلات موجود در زمينه كمبود گوشت مرغ از اوايل سال ۹۱ تاكنون مجوز ساخت ۱۰۳ واحد مرغداري جديد صادر شده است.

استاندار سيستان و بلوچستان بيان كرد: تاكنون دو هزار و ۶۵۰ هكتار از زمين هاي ملي از سوي اداره كل منابع طبيعي استان به حوزه كشاورزي تخصيص و تحويل شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.