رئیس بنیاد ملی نخبگان استان زنجان به توافقات صورت گرفته در جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی برای مخترعان اشاره کرد و گفت: 40 درصد از اختراعات تجاری شده در سال گذشته از زنجان بوده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، علی رمضانی امروز در زنجان با اشاره به حمایت بنیاد ملی نخبگان از همه برگزیدگان در رشته‌های مختلف اظهار کرد: برگزیدگان مسابقات ملی مهارت هم توسط این بنیاد حمایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه طبق قوانین موجود از برگزیدگان جشنواره‌های مختلف حمایت لازم با اهدای کمک مالی انجام می‌شود، افزود: در سال جاری هنوز ابلاغی در این مورد به بنیاد ملی نخبگان نرسیده است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان زنجان از ارزیابی حدود 400 اختراع طی چند سال اخیر در این بنیاد خبر داد و گفت: از این تعداد 35 اختراع تأیید و به صورت‌های مختلف حمایت شده‌اند.

وی به توافقات انجام شده در جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی سال گذشته برای مخترعان زنجان اشاره کرد و افزود: 40 درصد از تجاری سازی اختراعات جشنواره بهمن‌ماه سال گذشته مربوط به اختراعات مخترعان زنجانی بوده است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان زنجان از برنامه‌های این بنیاد برای حمایت از مخترعان در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: این حمایت برای شناسایی و معرفی اختراعات قابل ارائه به جشنواره‌های ملی از جمله نوآوری و شکوفایی که ظرفیت قابل توجهی برای تجاری سازی اختراعات دارد، انجام می‌شود.

وی با اشاره به در پیش بودن جشنواره کوهساران در اردبیل تصریح کرد: این جشنواره با حضور مخترعان چهار استان زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل برگزار می‌شود.

رمضانی ارائه تسهیلات به سربازان را از دیگر حمایت‌های برنامه‌ریزی شده در بنیاد ملی نخبگان دانست و خاطرنشان کرد: مخترعانی که در دوران سربازی هستند پس از طی دوره آموزشی می‌توانند در زمینه‌های فعالیتی خود مشغول شوند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان زنجان اضافه کرد: از آغاز اجرای طرح حمایت از سربازان مخترع تاکنون این بنیاد از 50 جوان حمایت کرده است.

وی به بازدید 35 نفر از نخگبان کشور از مناطق مختلف استان اشاره کرد و افزود: نقطه نظرات آنها که اغلب از نفرات برتر کشور در کنکور سراسری بودند به مسئولان منتقل شده است.

رمضانی مسیر سخت منتهی به غار کتله خور به عنوان یکی از غارهای بی‌نظیر را از جمله ایرادات وارد شده توسط نخبگان بازدید کننده از استان زنجان اعلام کرد و گفت: بازدید کنندگان از استان زنجان زیر رتبه 20 کنکور سراسری بودند.

وی اضافه کرد: بر اساس مقرارت کشوری افراد زیر 150 رشته ریاضی، زیر 100 رشته تجربی، زیر 100 رشته انسانی، زیر 20 رشته هنر و 50 نفر نخست رشته زبان نخبه محسوب می‌شوند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون 12 هزار نفر در سطح کشور از تسهیلات این بنیاد استفاده کرده‌اند، ادامه داد: این تعداد در سطح استان زنجان 120 نفر بوده یعنی تا‌کنون این بنیاد از 120 نفر حمایت کرده است.

وی تصریح کرد: یک سوم از مجموع 120 نخبه مورد حمایت قرار گرفته در سطح استان زنجان زیر 30 سال داشته‌اند و بقیه هم بالای 30 سال هستند و در بین آنها از اساتید دانشگاهی هم وجود دارد./ج1

برچسب ها: زنجان ، نخبه ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.