نماينده مردم نهبندان و سربيشه در نطق ميان دستور خود با توجه به مشکلات اين منطقه، گفت: مردم اين منطقه از آقاي رئيس جمهور در راستاي عمل به شعارهاي دولت عدالت و مهرورزي و قول هايي که در سفرها داده شده بود، انتظار بيشتري داشتند، اما با بلاتکليف ماندن بسياري از مصوبات و قول ها اميد دارند دولت تدبير به دادشان برسد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ مراد هاشم زهي نماينده مردم نهبندان و سربيشه در نطق ميان دستور خود در صحن علني امروز (سه شنبه 25 تير) ضمن سپاسگزاري از حضور حداکثري مردم در خلق حماسه 24 خرداد و تبريک به رئيس جمهور منتخب ملت، گفت: اميدواريم با همدلي و وفاق متقابل، شاهد تحقق حماسه اقتصادي به مدد الهي و اراده پولادين ملت ايران اسلامي باشيم.
 
وي ادامه داد: بر خود فرض مي‌دانم از توجه ويژه رهبر معظم انقلاب به منطقه نهبندان تشکر کنم، ايشان در سفر خود در سال 78 خود به نهبندان فرمودند؛ من با اين سفر مي‌خواهم توجه مسئولين سطوح مختلف را به اين منطقه و مناطقي از اين قبيل جلب نمايم و از آنها انتظار دارم بر مناطق دورافتاده اهتمام ويژه‌اي داشته باشند.
 
عضو هيئت رئيسه کميسيون بهداشت و درمان اظهار داشت: مسئولين کشور بايد به روند محروميت‌زدايي از اين منطقه و نقاط دورافتاده ديگر شتاب مضاعف و فزاينده‌اي بدهند.
 
وي ادامه داد: علي‌رغم همه اقداماتي که در اين مناطق صورت گرفته، نهبندان و سربيشه همچنان از محروم‌ترين نقاط کشورند و اميدوارم با توجه بيشتر مسئولان هرچه بيشتر شاهد اجراي دستورات و تحقق خواسته‌هاي مقام معظم رهبري مبني بر پيشرفت و توسعه اين مناطق باشيم.
 
هاشم زهي تصريح کرد: اکثريت مردم مناطق نهبندان از نداشتن آب آشاميدني محرومند و با خشکسالي‌هاي پي در پي و بحران بي‌آبي مواجه هستند، ولي متاسفانه مسئولين به اين حادثه غير مترقبه بي‌توجه هستند.
 
نماينده نهبندان و سربيشه افزود: مردم اين منطقه از آقاي رئيس جمهور در راستاي عمل به شعارهاي دولت عدالت و مهرورزي و قول‌هايي که در سفرها داده شده بود، انتظار بيشتري داشتند، اما با بلاتکليف ماندن بسياري از مصوبات و قول‌ها اميد دارند دولت تدبير به دادشان برسد.
 
عضو هيئت رئيسه کميسيون بهداشت و درمان، ادامه داد: متاسفانه هرسال از اعتبارات طرح توسعه که يکي از مهمترين اميدهاي مردم مناطق براي محروميت‌زدايي است، کاسته مي شود و آقاي احمدي نژاد پس از گذشت سالها به قول‌هايي که در سفرهايشان داده‌اند، عمل نکردند.
 
وي افزود: آقاي رئيس جمهور در سفر آخر خود به اين منطقه، قول روشن نمودن مشعل گاز در نهبندان را تا پايان کارشان داده بودند، اما تا اين لحظه که روزهاي پاياني دولت است، هيچ خبري از گازرساني نيست.
 
هاشم‌زهي افزود: وزير نفت پشت همين تريبون قول گازرساني به نهبندان را تا قبل از سال 92 داده بودند، اما تاکنون اقدامي در اين خصوص صورت نگرفته است.
 
نماينده نهبندان و سربيشه، گفت: آقاي رئيس جمهور اختصاص 30 سهميه ويژه در کنکور جهت تامين پزشک را قول داده بودند، اما خبري از آن نيست.
 
وي ادامه داد: تنها بيمارستان نهبندان حتي از داشتن متخصصين رشته‌هاي مادر از قبيل جراحي عمومي، جراحي زنان و بيهوشي هم محروم است و از راه‌اندازي بيمارستان تازه احداث سربيشه هم خبري نيست.
 
عضو هيئت رئيسه کميسيون بهداشت و درمان، گفت: باتوجه به مشکلات منطقه اختصاص اعتبار ويژه خشکسالي ضرورت ويژه دارد.
 
هاشم‌زهي گفت: فرسوده بودن بافت‌هاي شهري، مشکلات ريزگردها از ديگر مشکلات مردم منطقه است که سالهاست سلامت آنها را به خطر انداخته است.
 
وي افزود: برخي از روستاهاي اين منطقه حتي از داشتن نعمت برق محرومند و تشکيک هويت نيز مردم مرزنشين را با مشکل روبرو کرده است که اميدوارم با تشکيل کارگروه ويژه براي اين امر مشکلات مردم بزودي حل شود.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: نهبندان ، سربیشه ، گاز ، تحقق ، حماسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار