عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به ماجرای 74 هزار میلیارد تومانی دولت گفت: دولت می‌خواهد با این کار بدهی‌هایی را که نباید ایجاد می‌شد صاف کرده و نقاط ضعف خود را بپوشاند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 25 تیرماه) که در موافقت دوفوریت طرح «نحوه تسعیر» دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک مرکزی نطق می‌کرد، گفت:‌ براساس تمام استانداردهای حسابداری بین‌المللی سود حاصل از تسعیر ارزی بانک‌ها قابل محاسبه و قابل درج در سود و زیان بانک‌ها نیست و این سود تقسیم نمی‌شود.  
 
وی تصریح کرد: نرخ ارز عملا در اختیار بانک مرکزی است و می‌تواند نرخ ارز جدید در نظر بگیرد، بنابراین اگر سود حاصل از تسعیر قابل محاسبه بود بانک مرکزی می‌توانست هر وقت که بخواهد سود ایجاد کند.  
 
عضو کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات خاطرنشان کرد: دولت می‌خواهد با این مصوبه و درآمد 74 هزار میلیارد تومانی بدهی‌هایی را که نباید ایجاد می‌کرده، پرداخت و نقطه‌ضعف‌های خود را بپوشاند.  
 
نماینده بوکان خاطرنشان کرد: نمایندگان باید به این موضوع توجه کنند چرا که وضعیت اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.  

انتهای پیام/



برچسب ها: عثمانی ، نماینده ، بوکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار