استاندار سمنان گفت: در دو دولت نهم و دهم بیش از 10 هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار در دو بخش نیرو و راه در استان سمنان توسط دولت سرمایه گذاری شده است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان ، عباس رهی دوشنبه شب در آیین بهره برداری از طرحهای مهر ماندگار در سمنان که با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد افزود: از این رقم بیش از شش هزار میلیارد ریال در بخش راه و بقیه در بخش نیرو هزینه شده است.

وی با اشاره به هزینه کرد چهار هزار و 400 میلیارد ریال در بخش وزارت نیرو گفت: این وزارت خانه یکی از وزارت خانه هایی بود که در این دولت سنگ تمام گذاشت و طرحهای مهمی را در استان سمنان اجرایی کرد.

رهی با بیان اینکه 300 میلیارد ریال از این رقم در بخش اب منطقه ای و برای ساخت و مطالعه سدهایی نظیر کالپوش، مجن ،چاشم، نمرود و ... هزینه شده است افزود: یک هزار میلیارد ریال نیز توسط آبفای شهری و 400 میلیارد ریال نیز در آبفای روستایی هزینه شده است.

استاندار سمنان به خدمات دولت در بخش راه در این استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در بخش بزرگراه در این دو دولت 472 کیلومتر احداث و 247 کیلومتر در دست احداث است.

وی گفت: در راه اصلی نیز 57 کیلومتر احداث و 265 کیلومتر در حال احداث است و در راه روستایی نیز 533 کیلومتر راه اخداث و 101 کیلومتر در دست ساخت است.

رهی گفت: در بخش فرهنگی نیز اعتبارات در این دو دولت رشد بسیار بالایی داشته است و دانشگاههای این استان 20 برابر رشد داشته اند.

استاندار سمنان گفت: هم اکنون در دانشگاه سمنان 120 هزار مترمربع، داشگاه شاهرود 40 هزار مترمربع و دانشگاه دامغان 20 هزار مترمربع طرح عمرانی در دست اجراست و علاوه بر این شمار رشته ها، دانشجویان و ... از رشد فزاینده ای برخوردار بوده است.

هفت پروژه مهر ماندگار روز دوشنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری در استان سمنان به بهره برداری رسید./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.