معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش کاشان از شروع به کار اولین دبیرستان دانش آموزان استثنایی گروه نابینا در مهرماه سال جاری در این شهر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان"عفت پدرام فر" افزود: این دبیرستان اولین واحد آموزشی مستقر در استان اصفهان است که برای ادامه تحصیل دانش آموزان نابینا در دوره متوسطه به صورت ضمیمه مجتمع شهید فهمیده کاشان فعالیت خواهدکرد.

به گفته وی، دبیرستان دانش آموزان نابینا در اولین سال فعالیت خود، 6 دانش آموز را برای پایه اول متوسطه پذیرش کرده است که امکان ادامه تحصیل دانش آموزان بازمانده از تحصیل برای سال سوم راهنمایی را نیز فراهم می کند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان نابینا در سال های قبل پس از اتمام تحصیلات دوره ابتدایی به صورت تلفیقی در مدارس عادی به تحصیل مشغول می شدند که باعث مشکلاتی برای آنها شده بود.

به گفته وی، این گروه با وجود توانمندی در پیشرفت تحصیلی، به علت آنکه نمی توانستند همراه دیگر دانش آموزان از امکانات موجود آموزشی در مدارس عادی استفاده کنند، و به علت فقدان زیر ساخت مناسب در مدارس عادی، دچار افت تحصیلی و یا مجبور به ترک تحصیل می شدند.

معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: چنانچه این مرکز به مجتمع شبانه روزی ارتقا پیدا کند، امکان پذیرش دانش آموزان نابینای سایر مناطق استان اصفهان را خواهد داشت.

پدرام فر افزود: بیش از 350 دانش آموز کاشانی در هفت مرکز آموزش استثنایی، اشتغال به تحصیل دارند که مجتمع شهید خیامی تنها مرکز آموزش متوسطه برای دانش آموزان ناشنوای شهرستان کاشان می باشد./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.