استاندار خراسان رضوی بهره گیری از فناوری های نوین در جهت ارتقای بیش از پیش کیفیت تولیدات صنایع غذایی استان را ضروری برشمرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد حسین فروزان مهر در دیدار با رییس و معاونان پژوهشکده ی علوم و صنایع غذایی از خراسان رضوی به عنوان قطب صنایع غذایی کشور و استان برتر در تولیدات کشاورزی و دامی یاد و اضافه کرد: برای حفظ و نیز ارتقای جایگاه کنونی استان بایستی به پژوهش های کاربردی و توسعه محور در حوزه ی صنایع غذایی توجه ویژه کرد.

وی خواستار افزایش توجه دستگاه های ملی به خصوص وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای رفع مشکلات این پژوهشکده شد و تاکید کرد: اتکای صرف به منابع استانی برای اداره و توسعه ی چنین مجموعه ی ارزشمندی کافی نیست و می طلبد که نهادهای مرتبط در مرکز به این موضوع نگاه ویژه ای داشته باشند.

فروزان مهر اضافه کرد: بایستی از توان علمی و پژوهش های این مجموعه در بحث تولیدات غذایی دانش بنیان و نیز امنیت غذایی بهره جست.

حرکت برنامه محور، افزایش تعداد و ارتقای اعضای هیات علمی و کاربردی کردن رویکرد پژوهش ها از دیگر تاکیدات استاندار خراسان رضوی برای استفاده ی هرچه بیشتر از توانمندی های علمی این مجموعه بود.

در ادامه رسول کدخدایی رییس پژوهشکده ی علوم و صنایع غذایی خراسان رضوی نیز به ارایه ی گزارشی از عملکرد و دستاوردهای این مجموعه پرداخت و خواستار مساعدت استانداری خراسان رضوی در جهت استفاده ی هر چه بیشتر از ظرفیت های علمی پژوهشکده در بخش صنایع غذایی و کشاورزی شد.

گفتنی ست در این جلسه معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی نیز حضور داشت.  /س

برچسب ها: استفاده ، فناوری ، نوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.