مدیر گروه تفسیر موضوعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از انتشار دو جلد از پروژه «اعجاز قرآن با گرایش شبهه پژوهی» در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی محمدی در بیان ضرورت انجام این پروژه بیان داشت: قرآن، اصلی‌ترین کتاب ما مسلمانان و تنها کتاب آسمانى است که دارای اعجاز بوده و از تحریف مصون مانده و همگان را به تحدی می‌طلبد.

وی افزود: آنچه موجب شده قرآن با این صراحت تحدی کند و همه بشریت را به هماورد طلبی دعوت کند، اعجاز قرآن است که از مهمترین مباحث علوم قرآن و ریشه و پایه‌ای برای بسیاری از مباحث علوم و معارف قرآن است.

مدیر گروه تفسیر موضوعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: اهمیت این بحث موجب شده که از طرفی برای مسلمانان سوالات زیادی درباره اعجاز قرآن و وجوه آن به وجود آید و از طرف دیگر دشمنان قرآن و اسلام نیز به خوبی دریافته‌اند که تا باور به معجزه بودن قرآن بین جامعه مسلمانان وجود داشته باشد هیچ گاه نمی‌توانند به اهداف شوم خود برسند از این رو سیل شبهات را به سوی اعجاز روانه کرده‌اند.

وی اضافه کرد: از این رو بررسی دقیق و همه جانبه اشکالات و ارائه پاسخ‌هایی عالمانه ضروری است. در این پروژه با نگاهی کلامی به تمام مباحث اعجاز پرداخته خواهد شد هر چند رویکرد اصلی آن اثبات وجوه مختلف اعجاز قرآن و پاسخ‌دهی به شبهات به‌ویژه شبهات جدید است.

محمدی افزود: این پروژه از سال 1387 شروع و هم‌اکنون دو جلد از آن در 800 صفحه آماده شده که در آینده نزدیک به چاپ خواهد رسید و پیش‌بینی می‌شود پروژه اعجاز قرآن با گرایش شبهه پژوهی به هشت جلد برسد./س

برچسب ها: قم ، اعجاز ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.