مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از فعالیت قریب به 11 هزار امدادگر و نجاتگر به مدت 120 روز در طرح امداد و نجات تابستانه خبر داد و گفت: ارائه خدمات این طرح از 15 خرداد آغاز شده و تا پایان فصل تابستان ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران مجتبی اکبری صبح امروز در جمع روسای ادارات هلال احمر شهرستان‎ها استان در خصوص فعالیت‎های تابستان جمعیت هلال احمر گلستان اظهار داشت: طرح امداد و نجات تابستانه در مقایسه با سال گذشته به ظرفیت دو برابری در استان ارتقاء پیدا کرده است به گونه‎ای که 20 پایگاه امداد و نجات تابستانه در گلستان فعال است و به صورت 10 پایگاه ثابت و 10 پایگاه موقت نسبت به ارائه خدمات مبادرت می‎کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت غنی‎سازی اوقات فراغت از طریق سه معاونت جمعیت هلال احمر استان پیگیری می‎شود، تصریح کرد: معاونت امداد و نجات، معاونت امور جوانان و معاونت داوطلبان در راستای غنی‎سازی اوقات فراغت تلاش می‎کنند.

اجرای طرح امداد و نجات در چهار پایگاه ساحلی گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به اینکه تمام خدمات امداد و نجات برای مسافران به صورت ظرفیت‎سازی جاده‎ای، استقرار آمبولانس و خودروها صورت می‎گیرد، افزود: در هر خودرو پنج نفر نجاتگر مستقر هستند.

اکبری؛ از اجرای طرح امداد و نجات ساحلی در استان خبر داد و یادآور شد: این طرح در چهار پایگاه ساحلی در شهرستان‎های بندرگز، بندرترکمن و گمیشان فعال است که در طول مدت تابستان ارائه خدمات با بکارگیری قریب به یک‎هزار و 100 نفر انجام می‎شود البته این طرح با فرمت سال‎های گذشته است ولی با ظرفیت بیشتری فعالیت می‎کند.

وی با اشاره به اجرای طرح راهنمایی مسافران تابستانه در سال گذشته، خاطرنشان کرد: این طرح به صورت آزمایشی در سال گذشته انجام شد که به دلیل اثربخشی، در تابستان امسال آن را به صورت ثابت تبدیل کردیم.

فعالیت 15 هزار امدادگر و نجاتگر در 3 طرح تابستانه در گلستان

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان؛ تعداد پایگاه‎های مسافران تابستانه در سال گذشته سه پایگاه بود که امسال به 10 پایگاه افزایش پیدا کرده است و برای نخستین‎بار به مدت 90 روز راهنمایی مسافران تابستانه را داریم که تعداد 2 هزار و 700 نفر امدادگر، نجاتگر و اعضای هلال احمر در این طرح فعالیت می‎کنند.

اکبری؛ افزایش تعداد پایگاه‎های مسافران تابستانه در گلستان را به دلیل ظرفیت‎های فراوان این استان عنوان کرد و اظهار داشت: گلستان به دلیل اینکه محل عبور و مرور مسافران و زائران حرم مطهر رضوی است این ظرفیت را دارد که مامنی برای مسافران باشد.

وی خاطرنشان کرد: قریب به 15 هزار نفر در طرح‎های امداد و نجات، مسافران تابستانه و ساحلی از ظرفیت‎های نجاتگری به امدادگری استفاده می‎شود./ج1

برچسب ها: امدادگر ، گلستان ، پایگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.