یکی از مراجع تقلید در قم گفت: در روز قیامت 10 شاهد بر اعمال آدمی وجود دارد که اعضای بدن و زمینی که در آن زندگی می‌کنیم جزیی از آنها هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله جعفر سبحانی در جلسه تفسیر سوره «یس» که در مدرسه حجتیه قم برگزار شد، انسان‌ها را از نظر پذیرش حقایق به دو دسته تقسیم کرد و افزود: مشرکان و کسانی که خود سبب شده‌اند سدهایی در پیش و پس خود داشته باشند در حقیقت نه دلایل عقل را در پذیرش حق قبول دارند و نه به برهان‌ها توجهی می‌کنند.

وی افزود: تزکیه نفس نخستین گام در رسیدن به اجر عظیم الهی است و انسان ابتدا باید به خودسازی بپردازد تا بتواند شایستگی نعمت‌های والای خداوند را به دست آورد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بهشت همان اجر عظیمی است که وعده‌اش داده شده است، گفت: زندگی آرام و جاودانی اجری بزرگ است که به بندگان خاص و مؤمنان وعده داده می‌شود.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه نباید هیچ گناهی را دست کم گرفت، گفت: روزی پیامبر اکرم (ص) از یارانش خواست در بیابان هیزم جمع کنند و با وجود اینکه در ابتدا چیزی به نظر نمی‌آمد اما بعد از اینکه همگان هیزم‌های اندک خود را جمع کردند تل بزرگی از چوب، خار و خاشاک جمع شد و ایشان فرمودند گناهان هم همینطور هستند و به تدریج به کوهی از آلودگی‌ها تبدیل می‌شوند.

وی افزود: در روز قیامت حساب همه اعمال نیک و بد انسان‌ها به آنها نشان داده می‌شود و هیچ یک از آنها هم نادیده گرفته نخواهد شد؛ در آیه مورد اشاره ممکن است منظور از «امام» همان کارنامه اعمال آدمی باشد.

سبحانی با بیان اینکه در روز قیامت 10 شاهد بر اعمال آدمی شهادت خواهند داد، گفت: اعضای بدن انسان‌ها و زمینی که در آن زندگی می‌کنیم هم جزو شاهدان روز جزا هستند./س

برچسب ها: قم ، روز ، جزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
این مطلب ادامه ندارد؟