امام جمعه قم گفت: لازم است آدمی در فرصت باقی مانده از عمر خویش به انجام اعمال نیکو مبادرت ورزد و هر کار خیری را در زمان حیاتش انجام دهد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله رضا استادی  در جمع نمازگزاران مسجد اعظم قم طی سخنانی با اشاره به ضرورت جمع‌آوری زاد و توشه برای هر سفر مهمی اظهار کرد: سفر آخرت هم نیازمند توشه است و بهترین توشه برای این سفر بزرگ اعمال نیکو هستند.

وی افزود: شیطان همواره سعی می‌کند از راه‌های مختلف انسان‌ را دچار مشکلات گوناگون کند و در این مسیر تلاش او تقویت نافرمانی از خداوند در جامعه است.

آیت‌الله استادی با بیان اینکه انسان باید تا زمانی که در قید حیات است به فکر کارهای پسندیده مانند وقف و انفاق باشد گفت: برخی افراد فقط زمانی که مرگشان را نزدیک می‌بینند به این فکر می‌افتند.

وی ادامه داد: حدود 100 سال پیش در مشهد مقدس شخصی فرزندانش را گرد آورد و به آنها وصیت کرد پس از مرگم فلان مقدار زمین را برای ساخت مدرسه علوم دینی اختصاص دهید و در راه بازگشت وقتی یکی از فرزندانش چراغ را به مسیر دیگری غیر از راه خانه برد فهمید که او قصد تذکر به پدرش را دارد و همان لحظه زمینی را وقف مدرسه کرد و نگذاشت تا این کار پس از مرگش صورت بگیرد.

وی به نقل خاطره‌ای از آیت‌الله امینی پرداخت و افزود: وی می‌گوید روزی به عیادت استاد خویش علامه طباطبایی رفتیم که بیمار شده بود و وقتی از او خواستیم به ما نصیحتی بکند که خیر دنیا و آخرت در آن باشد علامه به تکرار واژه «مراقبت» بسنده کرد و این امر نشان‌دهنده اهمیت مراقبت و محافظت بر اعمال و کردار است.

استادی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان احکام پرداخت و مسئله وصیت را مورد توجه قرار داد. وی گفت: اگر شخصی بمیرد و بدهی‌هایی داشته باشد باید ابتدا از اموالش برای پرداخت آنها استفاده کرد و در صورتی که چیزی اضافه ماند می‌توان میان ورثه تقسیم کرد./س

برچسب ها: قم ، اعمال ، نیکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.