معترضین و هواداران مرسی در تظاهرات روز گذشته تهدید کردند : اگر تا روز جمعه صداي ما را نشنوند، ما فرودگاه قاهره ، خيابان رامسس و همه محورهاي مهم را اشغال خواهيم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني يورونيوز، قاهره  شب  گذشته نيز صحنه درگيري هاي شديد و بروز خشونت ها بود. 
شماري از معترضان طرفدار محمد مرسي رئيس جمهور مخلوع مصر دوشنبه شب محورهاي  اصلي پايتخت را اشغال کردند. درگيري هايي ميان رانندگان و طرفداران مرسي صورت گرفت و سپس نيروهاي امنيتي مداخله کردند و با شليک گاز اشک آور معترضان را متفرق کردند.حاميان محمد مرسي در ادامه اعتراض هايشان به سوي نيروهاي انتظامي سنگ پرتاب کردند. 
به تظاهرکنندگان هشدار داده شد در صورت نزديک شدن به پادگان ها و پايگاه هاي نظامي با آنها به شدت برخورد خواهد شد. 

يکي ديگر از هواداران مرسي گفت: ما خيابان را ترک نخواهيم کرد حتي اگر بخواهند ما را بکشند. ما تا زماني که مشروعيت و حقوق رئيس جمهور مرسي بازگردانده نشود، در خيابان ها مي مانيم.
اين درگيري ها در حالي روي داد که ويليام برنز معاون وزير امور خارجه آمريکا روز دوشنبه با رئيس جمهور موقت مصر ديدار کرد و خواستار تنش زدايي شد اما  اسلامگرايان و جنبش ضد مرسي دعوت فرستاده آمريکايي را رد کردند و گفتند به اعتراض هايشان ادامه خواهند داد.
اين شبکه افزود مخالفان مرسي آمريکا را به حمايت از اخوان المسلمين متهم  مي کنند و هواداران مرسي نيز از اين مسئله شکايت دارند که آمريکا با گفتگو با دولت موقت آن را به رسميت شناخته است. 







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار