نايب رئيس مجمع تشکل هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات گفت: حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات کشور پتانسيل بالايي دارد که مي توان برروي صادرات محصولات آن کار کرد.

افشين کلاهي، نايب ريس مجمع تشکل هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات با اشاره به اينکه در زيرساختهاي مخابراتي کشور سرمايه گذاري جديدي صورت نگرفته است به خبرنگار اورژانس IT  باشگاه خبرنگاران گفت: با وجودي که درآمد اين بخش بالاست اما هيچ نوع سرمايه گذاري توسعه اي در اين حوزه انجام نشده است و هر کاري که صورت گرفت در جهت محدود کردن و جلوگيري بود. 

وي افزود: دولت سال گذشته 5 هزار ميليارد تومان درآمد از اين بخش داشت اما در جاهاي ديگر آن را سرمايه گذاري کرده و هيچ هزينه اي نکرد. 

وي با تاکيد براينکه بايد به بخش خصوصي و توليدات داخلي توجه بيشتري شود اظهار داشت: تمامي شرکت هاي توليدکننده داخلي که بروز بوده و محصولات خوبي داشتند همه ورشکست شدند زيرا سازمان هاي خدمات دهنده و اپراتورها همگي خريد خارجي داشتند و شرکتهاي داخلي که حرفي براي گفتن در حوزه IT داشتند به سمت ورشکستگي پيش رفتند. 

نايب رئيس مجمع تشکل هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات خاطر نشان کرد: پتانسيل هاي خوبي در حوزه IT و ICT داريم اما سرمايه گذاري در اين زمينه نداشته ايم به طوري که در حال حاضر وضعيت مناسبي در تجهيزات مخابراتي نداريم./ح

برچسب ها: اینترنت ، صادرات ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار