شماري از تروريستها از جمله چند تروريست از اتباع يمن ، عراق و عربستان در حملات نيروهاي ارتش سوريه در چند منطقه در لاذقيه کشته شدند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني سوريه ، نيروهاي ارتش به محل تجمع تروريستها در روستاي قساطل در حومه شهر لاذقيه حمله کردند که شماري از سرکرده هاي باندهاي تروريستي مسلح کشته شدند. عبد المؤمن صالح معروف به عقرب و ابو الاسود المعربي از اتباع يمن و ابو عمر عبد الله معروف به شير فلوجه از اتباع عراق از جمله کشته ها هستند.
نيروهاي ارتش سوريه همچنين مخفيگاههاي تروريستها را در مناطق بيضه و جب الاحمر در شمال لاذقيه منهدم کردند.  عبدالرحمان ترمزي از اتباع عربستان و شماري از همراهانش از جمله کشته ها هستند .
همچنين يک انبار موشک و يک دستگاه خودروي حامل اسلحه و مهمات و يک دستگاه ديگر مجهز به تيربار دوشکا منهدم شد.
در همین حال نيروهاي ارتش سوريه امنيت را به دو روستا در حومه شهر ادلب بازگرداندند و شماري از تروريستها در حملات نيروهاي ارتش سوريه در اين دو روستا و مناطق اطراف آنها کشته شدند. نيروهاي ارتش امنيت را به روستاهاي بقليد و سنقره بازگرداندند.
نيروهاي ارتش همچنين به محل تجمع تروريست ها در جنگلهاي روستاي بسنقول يورش بردند و تعدادي از مخفيگاههاي تروريستهاي عضو جبهه النصره و تعدادي از خودروهاي آنها از جمله چند خودروي خارجي را که فرمان اين خودروها در سمت راست قرار دارد منهدم کردند. در اين خودروها تعدادي کارت هاي شناسايي متعلق به اتباع ترکيه پيدا شده است.
از طرف ديگر باندهاي تروريستي براي جلوگيري از پيشروي نيروهاي ارتش سوريه به مين گذاري و بمب گذاري درختان و جاده ها اقدام کرده بودند اما نيروهاي ارتش اين بمبها و مينها را خنثي و مصادره کردند.
نيروهاي سوري يک کارگاه ساخت بمب را در بسنقول شناسايي و تعداد زيادي بمب با وزنهاي 30کيلوگرم تا يک و نيم تن را  مصادره کردند.نيروهاي ارتش سوريه دهها تروريست را در گذرگاه کوهستاني بسنقول به هلاکت رساندند. 
اسناد به دست آمده نشان مي دهد آنها از اعضاي لشکر صفوه ، لشکر نوادگان رسول ، لشکر نوادگان صحابه ، لشکر صقور الشام ، لشکر نوادگان داود ، لشکر سپر شمال ، لشکر مرابطون ، لشکر عدالت و لشکر توحيد ، گردان ابي الفدا ، گردان کورين ، گردان شيرهاي جنگ ، گردان جولان ، گردان سپر عاصي ، گردان درکوشي و گردان انصار الشام بودند.
خبرها حاکی است کهساکنان شهرک تل الشور در حومه شهر حمص با همکاري با نيروهاي ارتش سوريه ، امنيت و ثبات را به اين شهرک بازگرداندند.
زندگي در سراسر اين شهرک جريان دارد و از تروريسم و تروريستها در آن ديگري خبري نيست.
يک زن گفت : خدا را شکر امنيت بازگشته است. بچه ها نيز به مدرسه مي روند. مغازه ها نيز باز است.
يکي ديگر از ساکنان تل الشور گفت : مي رويم سر زمين تا به کارهاي کشاورزي برسيم خدا را شکر امنيت برقرار شده است .
يک مرد گفت : ما تل  الشور را ترک نکرديم و در آن مانديم . برخي به دنبال کساني افتاده اند که از خارج آمده اند و کشور را خراب مي کنند.
يک مرد ديگر گفت:خدا را شکر به لطف خدا و ارتش سوريه امنيت صد در صد بر قرار شده است .
يک مسئول دولتي گفت: از ساعت هشت صبح تا ساعت سه بعد از ظهر در خدمت مردم هستيم.يک زن نيز گفت : امنيت کاملا برقرار شده است خدا را شکر.
خبرنگار شبکه سوريه گفت مردم و ارتش به دست به دست هم داده اند تا امنيت حمص و روستاهايش را تأمين کنند و در سراسر سوريه نيز اوضاع همين طور است .اراده سوريها ديوار ترس را شکسته است.
در جریان عملیات موفق ارتش این نيروهايک تونل ديگر را در منطقه قابون در ريف دمشق کشف کردند.
اين سومين تونلي است که در منطقه قابون کشف مي شود.يکي از نيروهاي ارتش سوريه گفت : اين تونل منطقه قابون را به منطقه جوبر متصل مي کند و از زير اتوبان بين المللي عبور کرده است. اين تونل حدود 400متر طول دارد . از اين تونل براي نقل و انتقال افراد و اسلحه و  مهمات استفاده مي شده است. داخل اين تونل کابل سيم کشي و روشنايي وجود دارد . مقاديري بطريهاي آتشزاي آماده انفجار در اين تونل پيدا شد . تروريستها تونلي را که حفر کرده اند به تونل شرکت برق متصل کرده اند . تروريستها همچنين در اطراف اتوبان بين المللي مکانهاي ويژه اي را براي تک تيراندازي انتخاب کرده بودند .
يکي ديگر از نيروهاي ارتش سوريه گفت اين جسد يکي از تروريستهاست و اين پايان راه همه تروريستهاست.












برچسب ها: بین الملل ، ارتش ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار