عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

در رشته های پر طرفدار پیام نور کنکور حذف نمی شود/ هیچ دانشگاهی نمی تواند خود سرانه حذف کنکور کند

اگر دانشگاهی توانایی حذف کنکور را دارد باید آن را از طریق کار گروه ماده 4 اجرایی کند وگرنه اگر قرار باشد هر دانشگاهی خود سرانه حذف کنکور کند اوضاع بدتر از وضعیت کنونی می شود.

 دکتر رضا صابری، عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: به تازگی دانشگاه پیام نور اعلام کرده است که می تواند در مقطع کارشناسی به طور کامل کنکور را حذف کند اما این حرف کاملا غیر کارشناسی است چرا که برخی از رشته های دانشگاه پیام نور به خصوص در شهر تهران بسیار پر طرفدار است چطور می شود در این رشته ها  که رقابت بالایی دارد کنکور را حذف کرد و پس از آن تا چه حد می توان پذیرش کرد.

وی افزود:  دانشگاه ها اگر تمایلی به حذف کنکور دارند نباید خودسرانه اقدام نمایند چرا که وظیفه کار گروه ماده 4 بررسی شرایط حذف کنکور در دانشگاهاست و نمی توان بدون کسب مجوزهای قانونی حذف کنکور کرد وگرنه هرج و مرج در بین دانشگاه ها ایجاد می شود در این بین دانشگاه آزاد هم می تواند مدعی شود که قادر به حذف کنکور در تمامی رشته های خود است .

وی با بیان اینکه حذف کنکور کار کارشناسی و دقیق می خواهد خاطر نشان کرد: بهتر است در اجرای قانون حذف کنکور از مجرای قانون عبور شود و شتاب زده عمل نشود./ح
برچسب ها: حذف کنکور ، پیام نور ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار