وزارت امور خارجه الجزایر با صدور بیانیه ای اعلام کرد سفیر مصر در این کشور را برای پاره ای توضیحات احضار کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری دولتی کویت، وزارت امور خارجه الجزایر به تازگی از سفیر مصر در این کشور درخواست کرد درباره سخنان اخیرش در این کشور توضیح دهد. عمار بلانی سخنگوی وزارت امور خارجه الجزایر امروز گفت عزالدین فهمی سفیر مصر احضار شد تا درباره سخنانی که اخیرا به نقل از او در مطبوعات الجزایر منتشر شده است توضیح دهد.

 در بیانیه وزارت امور خارجه الجزایر تاکید شده سفیر مصر در این کشور به شکل قاطع سخنان منسوب به خود در روزنامه ها را رد و تاکید کرده به هیچ وجه به الجزایر اهانت نکرده است .

روزنامه های الجزایر از قول فهمی در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز پنج شنبه گذشته درخصوص تحولات مصر نوشتند بین تحولات الجزایر در سال 1992 و تحولات کنونی مصر تفاوت وجود دارد .این سخنان موجب نارضایتی مسئولان الجزایری شده است .

شایان ذکر است ارتش الجزایر در سال 1992 برای لغو نتایج انتخابات آْن زمان این کشور که به پیروزی جبهه نجات اسلامی الجزایر در انتخابات پارلمانی منجر شده بود ، مداخله کرد و این امر به وقوع درگیریهای خشونت باری در این کشور انجامید. این در حالیست که عزالدین فهمی سفیر مصر در الجزایر گفته است عزل محمد مرسی رییس جمهوری سابق این کشور از سوی ارتش مصر برای تصحیح مسیر انقلاب این کشور صورت گرفته است .
برچسب ها: الجزایر ، مصر ، سفیر ، احضار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار