وزارت امور خارجه و رئیس جمهوری فرانسه مرگ گروگان فرانسوی در شمال مالی را محتمل دانستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ؛ "فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری فرانسه در یک نشست مطبوعاتی احتمال کشته شدن گروگان فرانسوی را قوی دانست.

 "فیلیپ وردون" که در سال دو هزار و یازده در مالی ربوده شده بود، به احتمال قوی کشته شده است. حدود ده روز پیش ارتش فرانسه در شمال مالی جنازه ای را کشف کرده است که به احتمال قوی به وردون تعلق دارد.

گزارشگر این شبکه گفت: وزارت امور خارجه فرانسه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که جنازه کشف شده در شمال مالی به احتمال قوی به فیلیپ وردون تعلق دارد.

به گزارش رادیو بین المللی فرانسه به نقل از یک منبع نزدیک به پرونده، جسد وردون در منطقه تسالیت در شمال مالی کشف شده است. این منطقه به مرز الجزایر نزدیک است.

این منطقه در فوریه گذشته شاهد درگیری شدید بین نیروهای فرانسوی و چادی با مبارزان افراطی بود. رادیو بین المللی فرانسه تاکید کرد، جنازه کشف شده به شهر "گائو " منتقل شده است و آزمایش های دی ان ای روی جنازه انجام گرفته است.

این جنازه در چند روز آینده به فرانسه منتقل خواهد شد. وردون که در بیست و چهارم نوامبر سال دو هزار و یازده راهی مالی شده بود، در هتلی در شمال شرقی مالی توسط شاخه آفریقایی القاعده ربوده شد. القاعده نوزدهم مارس گذشته اعلام کرد که وردون را اعدام کرده است.

 در آن زمان وزارت امور خارجه این خبر را رد کرد؛ اما" اولاند" مرگ گروگان را محتمل دانست. "اولاند" در اظهارات اخیر خود به مناسبت چهارده ژوئیه روز ملی فرانسه، پیش تر رفت و مرگ "وردون" را تایید کرد.

 "اولاند" گفت: به احتمال خیلی قوی یکی از گروگان های فرانسوی کشته شده است. نیروهای ما ده روز پیش جنازه ای را در شمال مالی کشف کرده اند. متاسفانه این جنازه به فیلیپ وردون تعلق دارد و ما اقدامات لازم را برای تایید این خبر انجام می دهیم.

فیلیپ وردون در زمان ربوده شدن پنجاه و سه سال سن داشت و با بیماری دست و پنجه نرم می کرد. او به عنوان زمین شناس و مهندس یک پروژه سیمان به مالی رفته بود. اما شاخه آفریقایی القاعده او را جاسوسی معرفی کرده بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار