مدیر مرکز گفتگوی عربی در واشنگتن تاکید کرد ؛ آمریکا در مصر صرف نظر از اشخاص، به دنبال اهداف و منافع خود است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی النیل ؛"صبحی غندور" در مصاحبه با این شبکه درباره موضع آمریکا درقبال حوادث مصر در سی ام ژوئن، گفت: به نظر من اقدامی که بعد از سی ام ژوئن صورت گرفت با اقدامی که بعد از بیست و پنجم ژانویه سال دو هزار و یازده انجام شد، کاملا تفاوت دارد.

آمریکا در آن موقع به تغییری که رخ داد و هماهنگی و رابطه با طرفهای متعدد توجه داشت. آمریکا از روابط خود با طرفهای متعدد در داخل مصر استفاده می کند تا ادامه تامین منافع آمریکا را در مصر و منطقه تضمین کند.

 به نظر من واشنگتن در سیاست های خود در قبال مصر به اهداف و منافع خود علاقمند است و این اهداف و منافع برای آن مهم تر از اشخاص است.

این منافع و اهداف به طور اساسی به باقی ماندن مصر در چارچوب معاهده کمپ دیوید با اسرائیل و تناقض نداشتن با سیاست آمریکا در منطقه مربوط می شود. این مسئله در زمان سادات و حسنی مبارک و همچنین در دوره "محمد مرسی" وجود داشته و مصر به آن پایبند بوده است.

به نظر من از زمان "جرج بوش" در سال دو هزار و چهار رابطه بین گروه اخوان المسلمین و رهبران آن و آمریکا شکل گرفت و این روابط در سایه دولت "جرج بوش" در سال دو هزار و پنج نتیجه داد و بیش از هشتاد نماینده در زمان حسنی مبارک وارد مجلس مصر شدند و همچنین آمریکا از به قدرت رسیدن گروههای اسلامی در مصر و تونس و لیبی استقبال کرد و همچنین آمریکا از برخی مخالفان سوری حمایت کرد.

به نظر من این وضع اکنون به بن بست رسیده است و این مسئله فقط به مصر مربوط نمی شود بلکه به کل منطقه ارتباط دارد.

من معتقدم تجربه حکومت اخوان المسلمین به بن بست رسیده و نمونه اصلی آن مصر است.
برچسب ها: آمریکا ، مصر ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار