یک کارشناس آمریکایی از وحشت سیاستمداران کشورش از انتقادها از آژانس امنیت ملی آمریکا خبرداده و این سازمان جاسوسی را با توجه به وارد کردن ویروس استاکس نت به تاسیسات هسته ای ایران، آغازگر جنگهای سایبری عنوان کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، "جیمز بامفورد"، نویسنده و روزنامه نگار معروف آمریکایی که آژانس امنیت ملی آمریکا را به خوبی می شناسد و گزارشهای زیادی را درباره آن منتشر کرده در گفتگو با روزنامه آلمانی "هامبورگر ابند بلات"، اظهارداشت: اگر من از آژانس امنیت ملی آمریکا می ترسیدم، مدت 30 سال درباره آن مطلب نمی نوشتم. اخیرا برای من فرقی نمی کند که این سازمان من را تحت جاسوسی قرار دهد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو درباره ادعای ژنرال "کیث الکساندر"، رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا مبنی بر اینکه این سازمان، باید اطلاعات جاسوسی را در اختیار داشته باشد تا از این طریق از ملت حمایت کند و جاسوسی های آمریکا از 10 حمله تروریستی در این کشور و 50 حمله تروریستی در دنیا جلوگیری به عمل آورده اظهار داشت: من این ادعا را زیر سوال می برم. رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا، مرتبا ادعاهایی را مطرح می کند که بعدها دروغ از آب درمی آید. افراد کارشناس آشنا به من می گویند که از این حملات تروریستی بدون جمع آوری اطلاعات جاسوسی هم می شد جلوگیری به عمل آورد.

"جیمز بامفورد"، در ادامه با تاکید بر اینکه آژانس امنیت ملی آمریکا بدون جاسوسی از اطلاعات خصوصی شهروندان هم می تواند از حملات تروریستی جلوگیری به عمل آورد، در پاسخ به این پرسش که چرا هر دو جناح آمریکا از این آژانس جاسوسی حمایت می کنند، گفت: در اینجا به سادگی مسئله ترس مطرح است. سیاستمداران آمریکایی از این مسئله ترس دارند که علیه NSA رای و اظهار نظر کنند.

"جیمز بامفورد" در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که بودجه سالانه آژانس امنیت ملی آمریکا بر اساس اطلاعات شما چقدر است گفت: شاید 10 تا 15 میلیارد دلار به اضافه هزینه هایی که برای ماهواره هایی که این سازمان از آن استفاده می کند می شود و پرداخت نمی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا اوباما تقریبا 12 سال بعد از حادثه تروریستی 11 سپتامبر جرات نکرده بودجه بالای آژانس امنیت ملی را کاهش دهد گفت: اینجا مسئله سیاست مطرح است. اوباما این استدلال را دنبال می کند، که نباید هیچ گونه ضعفی را در برابر تروریسم نشان دهد. زمانی که اوباما به قدرت رسید من فکر می کردم که وی برنامه های ویژه ای را دنبال می کند، اما تمام برنامه وی این بود که من باید دوباره انتخاب شوم و نقطه.

این کارشناس آمریکایی در بخش دیگری از این گفتگو با تایید این مطلب که طبیعتا آژانس امنیت ملی آمریکا همچنین از اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای خارجی و گاهی اوقات از شرکتها جاسوسی می کند گفت: آمریکا مرکز ارتباطات راه دور محسوب می شود. 99 درصد ارتباطات اینترنتی از طریق آمریکا جریان دارد. ایالات متحده در راستای شنود اطلاعاتی ابزاری مانند یک بمب اتم را در اختیار دارد.

این نویسنده آمریکایی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که هشدارهای فراوانی که آژانس امنیت ملی درباره خطرات حملات سایبری از دیگر کشورها می دهند، اهرمی است برای اینکه حمایت و پول بیشتری از کنگره دریافت کنند. آژانس امنیت ملی آمریکا خود آغاز کننده سخت ترین حملات سایبری بود، زمانی که ویروس استاکس نت را به تاسیسات هسته ای نطنز در ایران وارد کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حدود 90 درصد از کارکنان کاخ سفید ژنرال "کیث الکساندر"، رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا را نمی شناسند درعین حال گفت: اما وی یکی از قدرتمندترین مهره های آمریکا است.
برچسب ها: آمریکا ، وبگردی ، جنگ ، سایبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار