یک مقام فلسطینی امروز اعلام کرد جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در امان با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی دیدار می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی مصر (منا) ؛این در حالی است که نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب هم روز یکشنبه گفته بود هیئتی از وزیران امور خارجه کشورهای عضو این اتحادیه روز چهارشنبه در نشستی در پایتخت اردن با کری دیدار می کنند.

مقام فلسطینی که خواست نامش فاش نشود در ادامه گفت: قرار است کری با رهبران اتحادیه عرب و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دیدار کند، همه بی صبرانه انتظار می کشند ببینند کری پس از آخرین سفر دوره ای خود به منطقه در ماه ژوئن، اکنون چه ایده های جدیدی به همراه دارد.

 وزارت امور خارجه آمریکا هنوز خبر این سفر را که ششمین سفر کری به منطقه از زمان به روی کار آمدنش در ماه فوریه به شمار می رود، تایید نکرده است.

عباس از سرگیری مذاکرات میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها را منوط به توقف کامل شهرک سازی تل آویو و بازگشت به خطوط تعیین شده پیش از اشغال اراضی فلسطینی در ژوئن 1967 می داند.

نتانیاهو هم می گوید این مذاکرات را بدون قید و شرط از سر می گیرد.

گفتنی است، وزارت امور خارجه آمریکا دوشنبه شب اعلام کرد جان کری وزیر امور خارجه این کشور به منظور پیگیری روند گفتگوهای صلح میان فلسطین و اسرائیل و بررسی بحران سوریه با کشورهای عضو اتحادیه عرب به اردن سفر خواهد کرد و قصد ندارد به فلسطین اشغالی برود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار