"جاسمين رمزي" خبرنگار آمريکايي در مصاحبه اخير خود با خبرگزاري بين المللي "اينترپرس سرويس" به اظهارنظر در مورد سرکوب معترضين شيعه بحريني و بخصوص روزنامه نگاران آن کشور توسط رژيم سرکوبگر آل خليفه پرداخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران اين خبرنگار آمريکايي در پاسخ به پرسش خبرنگار در اين باره که وضعيت روزنامه نگاران و خبرنگاران در بحرين چگونه است، گفت: "از دو سال گذشته تاکنون انجام کار براي خبرنگاران در بحرين آسان نبوده است. خبرنگاران در صورتيکه خواسته باشند حقايق بحرين را به تصوير کشيده باشند از سوي ماموران امنيتي بازداشت شده‌اند." 

رمزي در پاسخ به پرسش خبرنگار در اين رابطه که در دو سال گذشته چه اتفاقي در بحرين روي داده است مي افزايد: "آنچه در دو سال و چهار ماه گذشته در بحرين روي داده قيام مردم بحرين و حضور آنان در خيابان‌هاي آن کشور بوده است. بحريني‌ها خواست آزادي را فرياد مي‌زنند. آنان خواستار پاسخگويي دولت بحرين به شهروندان هستند. من اکنون متوجه شده‌ام که کثر مردم آمريکا و کشورهاي غربي چيز زيادي در مورد خواسته‌هاي مردم بحرين نمي‌دانند." 

اين خبرنگار آمريکايي که خود نيز از سوي دولت بحرين مورد آزار و اذيت قرار گرفته است، در اين باره افزود: "در ماه مي سال 2011 ميلادي تماسي از سوي وزارت کشور بحرين با من گرفته شد. آنان هر زماني که مي‌خواستند ماموران خود را به خانه من مي‌فرستادند و يا من را احضار مي‌کردند. در اين ميان يک افسر امنيتي بحريني به منزل من آمد و به من هشدار داد که تمام تماس‌هاي تلفني من ضبط شده‌اند و تصاوير و فيلم هاي تمام ديدارهاي من با افراد مختلف در اختيار نهادهاي امنيتي دولت بحرين قرار دارد." 

وي در پاسخ به اين پرسش خبرنگار اينترپرس سرويس که علت احضار وي چه بوده است افزود : "آنان اتهاماتي از جمله ارتباط من با رسانه‌هاي لبناني و ايراني را مطرح کردند. زماني که مي‌گفتم من چنين اقداماتي را انجام نداده ام بازجوي مردي که از من بازجويي مي‌کرد گفت بايستي به دروغ گفتن پايان دهم. پس از آن يک بازجوي زن داخل اتاق بازجويي شد و موهاي من را کشيد و گفت "دروغ نگو، من دانم که تو يک دروغگو هستي."

او به من مي گفت : تو يک "صفوي" هستي. اين اصطلاحي است که بازجويان بحريني براي توهين به شيعيان به کار مي‌برند و سعي مي‌کنند تا اين گونه وانمود سازند که آنان با ايران در ارتباط مي‌باشند. اين بازجو در ادامه به مدت 30 دقيقه کفش‌هاي خود را در دهان من قرار داده بود. پس از آن آنان من را به اتاق ديگري منتقل کردند. اين نقل و انتقال دائما ادامه داشت. آنان به من دستور دادند دستانم را بر روي ديوار قرار دهند. 30 دقيقه از اين زمان گذشت و پس از آن بازجويان باز هم بازگشتند و مرا شکنجه دادند. آنان همچنين با استفاده از دستگاه شوک الکتريکي به من شوک وارد کردند. هر زماني که من مي لرزيدم آنان با صداي بلند مي خنديدند. آنان تمام اعضاي بدن من را مورد ضرب ضرب و شتم قرار دادند از سر  گرفته تا دستان و پاها." 

اين خبرنگار آمريکايي در ادامه با اشاره به عدم وجود هيچ گونه شواهدي که ادعاهاي مطرح شده عليه وي را اثبات نمايد افزود: "هيچ گونه سندي در اختيار من گذاشته نشد. آنان حتي اجازه ندادند من پرونده اتهامات مطرح شده عليه خودم را بخوانم." 

جاسمين رمزي در ادامه با رد ادعاي رژيم آل خليفه مبني بر آنکه دولت ايران معترضين بحريني را تحريک کرده است افزود: "هيچ گونه شواهدي که اين ادعا را ثابت کند وجود ندارد. خواست معترضين بحريني روشن است. آنان خواستار افزايش آزادي بيان در بحرين هستند. آنان پاسخگويي دولت و پايان يافتن فساد در بحرين را مي خواهند. بازجويان دائما به من اين اتهام را وارد مي‌ساختند که با دولت جمهوري اسلامي ايران در ارتباط هستم در حاليکه من يک خبرنگارم و به هيچ دولتي وابستگي ندارم." 

انتهاي پيام/
برچسب ها: روایت ، خبرنگار ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار