وزیر برنامه ریزی مصر اعلام کرد کمک های کشورهای عربی به این کشور در دوره انتقالی کمک خواهد کرد و نیازی به از سرگیری مذاکرات با صندوق بین المللی پول نیست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ; اشرف العربی اقتصاددان مصری که در آمریکا تحصیل کرده است در دوره ریاست جمهوری مرسی نیز تا ماه مه وزیر برنامه ریزی مصر بود. وی توسط حازم الببلاوی برای همین وزارتخانه معرفی شد. ببلاوی تاکنون چندین اقتصاددان را برای پستهای مهم در دولت مصر معرفی کرده است.

العربی به خبرنگاران گفت هم اکنون زمان مناسبی برای مذاکرات جدید با صندوق بین المللی پول نیست. به گفته وی، کمکهای عربی به این کشور کمک خواهد کرد تا به خوبی دوران انتقالی را پشت سر بگذارد.

ارتش مصر سوم ژوئیه محمد مرسی رئیس جمهور این کشور را برکنار کرد و یک نقشه راه را برای یک دوره موقت که شرایط را برای انتخابات پارلمانی طی مدت شش ماه فراهم می کند، معرفی کرد.از زمان برکناری مرسی، عربستان سعودی، امارات عربی متحده و کویت 12 میلیارد دلار در قالب پول نقد، وام و کمکهای سوختی به مصر ارائه کرده اند.

مصر سال گذشته برای دریافت وام چهار میلیارد و 800 میلیون دلاری از صندوق بین المللی پول با این نهاد مالی مذاکره کرد اما به رغم چندین ماه مذاکره با یکدیگر به توافق نرسیدند.
برچسب ها: وزیر ، برنامه ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار