مدیرکل آمار و اطلاعات و GIS استانداری البرز از آغاز طرح آمارگیری مصرف حامل های انرژی در 750 کارگاه صنعتی استان البرز خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران : یحیی رمضانی با بیان اینکه سمینار طرح آمارگیری مصرف حامل های انرژی از روز یکشنبه 23 تیرماه تا روز چهارشنبه برگزار می شود اظهار داشت: این سمینار به منظور آموزش و تکمیل پرسشنامه تشکیل شده است.

وی افزود: این طرح در 750 کارگاه و با تیمی متشکل از 20 کارشناس مسئول آمارگیر، بازبین، کارشناس استخراج و ... انجام می شود.

رمضانی با اشاره به جامعه هدف در اجرای این طرح افزود: محورهای اصلی توسعه پایدار هر کشور توجه به بخش انرژی و محیط زیست است و با توجه به رشد روز افزون جمعیت و به تبع آن افزایش مصرف انرژی به ویژه انرژی های فسیلی مشکلات زیست محیطی نیز افزایش قابل توجهی دارد، از این رو داشتن اطلاعات جامع در این حوزه کمک شایانی به برنامه ریزان و پژوهشگران برای انجام طرح های تحقیقاتی می کند.

وی با بیان اینکه نحوه استفاده از حامل های انرژی در کشور به ویژه پس از اجرای هدفمندسازی یارانه ها به سمت مدیریت مصرف انرژی بوده است گفت: رویکرد استفاده بهینه از منابع انرژی و نیز بهبود ترازها و حساب های مربوط به انرژی در بخش صنعتی ضرورتی دیگر برای اجرای طرح آمارگیری از مقدار مصرف حامل های انرژی در کارگاه های صنعتی است.

مدیرکل آمار و اطلاعات و GIS استانداری البرز آثار آمارگیری در این طرح را دامنه دار دانسته و یادآور شد: اطلاعاتی که از این آمارگیری کسب می شود در برنامه ریزی های ملی و منطقه ای راهگشای مسیر توسعه در بخش های گوناگون خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اجرای این طرح توسط برنامه ریزان، صاحبنظران، مدیران و مسئولان کارگاه ها از اول مردادماه سال جاری به مدت 3 ماه انجام خواهد شد./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار