پزشكان براي جلوگيري از بروز آسيب در محيط‌هاي كاري به افراد توصيه مي‌كنند تا در تهيه و توزيع و نگهداري وسايل اداري خود دقت خاص داشته باشند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران ؛همه ساله افراد بسيار زيادي در اثر كمبود ايمني در محيط‌هاي كاري و كارگاه‌ ها و كارخانه‌ ها دچار آسيب‌هاي مختلف و بعضا شديد مي‌شوند.

گفتني است: تنها كار در كارگاه‌ها باعث بروز صدمه و آسيب در افراد نمي‌شود بلكه حتي كار در يك اداره و انجام امور دفتري نيز مي‌تواند باعث برو مشكلات مختلف از جمله سلامتي در افراد شود.

بررسي‌ها نشان مي‌دهند؛ از جمله اين مشكلات در وهله اول آسيب به ستون فقرات و مشكلاتي مانند كمر درد، گردن درد،‌ واريس و مشكلاتي از اين دست است.

از ديگر مشكلات شايع در محيط كار، استرس‌هاي شغلي هستند كه مي‌توانند سبب انواع بيماري‌هاي قلبي عروقي و مغزي شود.

همينطور هم اتاق بودن و هم كار بودن با افراد سيگاري نيز مي‌تواند اثرات بسيار مخربي بر سلامت افراد داشته باشد.

از ديگر خطرهاي بالقوه كه در كمين كارمندان است ايرادات مختلف دستگاه‌ها و لوازم مختلف موجود در ساختمان است مانند:خطر برق گرفتگي، استفاده از ميز و صندلي‌هاي معيوب و خراب كه خطر افتادگي از ارتفاع دارد و همينطور گير كردن انوع سيم‌ها به زير دست و پا و افتادگي است.

كارشناسان ايمني كار توصيه مي‌كنند تا فراد حتما برسالم بودن قطعات و تجهيزات و نيز رعايت اصول سلامتي از سوي كارمندان خويش توجه داشته باشند./ع2

برچسب ها: استرس ، شغل ، سیگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار