انتشار اخباری مبنی بر واگذاری محل دائمی نمایشگاه های بین المللی در شمال تهران در برخی از رسانه ها طی روز های اخیر ، جنجال ها و واکنش های متفاوتی را به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران چند روز پیش بود که محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور از واگذاری زمین‌های نمایشگاه بین المللی به سازمان صدا و سیما خبر داد و گفت : دولت تصویب کرد کل زمین‌های نمایشگاه بین‌المللی که در مجاور صدا و سیما است، به این سازمان واگذار شود.

وي در خصوص دلیل واگذاری این زمین ها به سازمان صدا و سیما گفت : در دوره ریاست آقای ضرغامی ، شبکه های تلویزیونی و رادیویی در پنج قاره تشکیل شد؛ بنابراین این کار نیازمند توسعه بود و دولت تصویب کرد همه زمین های نمایشگاه بین المللی که در مجاورت صدا و سیماست، به این سازمان واگذار شود.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: ما باید برای اینکار زمین دیگری را برای نمایشگاه بین‌المللی انتخاب کنیم و یا به بخش خصوصی اجازه دهیم در قسمت‌های مختلف استان تهران نمایشگاه درست کنند.

این سخنان بلافاصله با واکنش برخی چهره ها روبه رو شد.

*** واگذاری شبهه دار امکانات دولتی

ترکان مشاور رئیس جمهور منتخب در اظهاراتی این مصوبه دولت را واگذاری شبهه دار امکانات دولتی در روزهای پایانی دولت دهم خوانده بود و از آن انتقاد کرد.


*** سوابق این درخواست به سال 88 بر می گردد

در ادامه مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به مصوبه هیئت دولت در مورد واگذاری زمین مجاور جام جم که متعلق به نمایشگاه بین المللی است گفت: مصوبه دولت دو بخش دارد که یک بخش آن مربوط به اختیارات دولت است و بخش دیگر باید به صورت لایحه به مجلس ارسال شود.

سهرابی با اشاره به سوابق درخواست واگذاری زمین مجاور جام جم که متعلق به نمایشگاه بین المللی است گفت: سوابق این درخواست از مردادماه 1388 است که به دلیل نیاز کشور به توسعه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در جنگ رسانه‌ای، گسترش سالن‌های تولید و استودیوهای ضبط و پخش، محل برگزاری مسابقه‌های تلویزیونی، توسعه شبکه‌های برون مرزی و دهها نیاز دیگر این منطقه مناسبترین گزینه تشخيص داده شده است.

وي با اشاره به فراز و نشيب‌هاي تصميم گيري در خصوص اين پروژه ادامه داد: با توجه به فراز و نشیب‌های تصمیم گیری در خصوص این پروژه از جمله قرارگرفتن در فهرست اصل 44 و تغییرات بعدی و عدم استفاده از این محل برای نمایشگاه‌های بزرگ به دلیل مشکل جدی ترافیک و مخالفت اکثر دستگاه‌های مرتبط، این مصوبه یک اقدام مطالعه شده و کارشناسی در راستای نیازهای واقعی کشور است که امیدوارم مراحل بعدی قاونی خود را نیز طی کند.

سهرابي با اشاره به مصاحبه ترکان در اين خصوص نيز گفت: متاسفانه جناب آقای ترکان طی مصاحبه‌ای بدون توجه به سوابق حقوقی و با تعابير غیر اخلاقی و به دور از شان رئیس جمهور منتخب این اقدام هیئت دولت را در راستای قدردانی متقابل توصیف کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما در ادامه عنوان کرد: آیا اختلاف بین دستگاه‌ها که می‌تواند به راحتی و از مجاری قانونی حل و فصل شود و همه باید به آن پایبند باشد باید به میان مردم کشیده شده و خوراک تبلیغاتی برای بیگانگان فراهم کند؟

سهرابی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: طبیعی است که در جلسات دولت وقتی موضوعی فی مابین دو دستگاه مطرح می‌شود ممکن است یکی از طرفین با مصوبه نهایی مخالف بوده و به طور مستدل مخالفت خود را اعلام کند ولی نهایتا همگی پایبند به مصوبه دولت هستند.

سهرابی خاطر نشان کرد: اینگونه نگاه بخشی به اداره کشور حتما در آینده گریبان‌گیر دولت جدید نیز خواهد شد.

وی افزود: از آقای ترکان با آن سابقه طولانی بعید است که به چنین مسئله‌ای بی توجه باشد.

سهرابی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر ما سخنان ایشان نه تنها غیر حقوقی و غیر اخلاقی است، بلکه با سیاست‌های اعتدال و عقلانیت و تدبیر رئیس جمهور منتخب منافات دارد، حرمت امامزاده را متولی نگه می‌دارد.


نامه رئیس رسانه ملی خطاب به رئیس جمهور در سال 88

*** معاون وزیر صنعت : نمی توانیم منتظر بنشینیم و ببینیم که سلیقه دولت بعدی چگونه است

محمدصادق مفتح، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است دولت باید تا آخرین روز کارهای خود را پیگیری کند و بدترین کار این است که دولت کار را رها کند و بنشیند تا اینکه دولت بعدی کار را بگیرد؛ ما نمی توانیم منتظر بنشینیم و ببینیم که سلیقه دولت بعدی چگونه است.


*** چیزی به نام روزهای اول و آخر نداریم

احمدعلی مقیمی، نماینده مردم بهشهر درباره پیشینه این ماجرا مي گويد: از نیمه دهه 70 بحث نقل و انتقال نمایشگاه بین المللی مطرح شد و با توجه به بحث های امنیتی و جایگاه رسانه ملی در نبرد رسانه ای و ضرورت گسترش صدا و سیما از همان موقع این بحث مطرح بود که زمین نمایشگاه به صدا و سیما داده شود.

وی با انتقاد از برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه تصمیمات روزهای آخر دولت قانونی نیست گفت: چیزی به نام روزهای اول و آخر نداریم و میان وضع حقوقی من نماینده و رئیس جمهور ، بین روز اول و آخر فرقی نیست .

وي درباره اظهار نظر معاون اول رئیس جمهور مبنی بر این که ممکن است برای واگذاری زمین نمایشگاه به مصوبه مجلس نیاز باشد، گفت: مجلس در طول هشت سال گذشته نشان داده نسبت به صدا و سیما حساس است و از هیچ تصمیمی برای تقویت آن کوتاهی نمی کند.


*** تصمیمات دولت سیاسی نیست

رئیس کمیته صنعت مجلس شورای اسلامی ، موضوع مطرح شده توسط برخی رسانه ها مبنی بر سیاسی بودن تصمیم دولت را حرفی غیرقابل قبول دانست و اظهار داشت : اگر قرار باشد تصمیمات دولت تا روز آخر قابل اجرا نباشد یا تصمیمات را سیاسی بدانیم، پس بهتر بود زمان تشکیل دولت جدید بلافاصله پس از انتخابات قرار داده می شد.

بذرپاش افزود: اگر موضوع خلاف قانون بودن این مصوبه نیز مطرح باشد مرجع رسیدگی کننده به آن در قانون مشخص است و در صورت ارائه به مجلس مساعدت های لازم را به عمل خواهیم آورد.

پایان گزارش /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار