بر اساس حکم دادگاه سند فورد فلوریدای آمریکا جورج زیسر من قاتل بی رحم برادر زاده اش بی گناه و از حکم اعدام که هفته پیش در همین دادگاه بر اساس شواهد جدید بدست آمده به اعدام محکوم می شد تبرئه شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از آمریکا تودی؛ بعد از جنجالی شدن روند تشکیل تعداد جلسات دادگاه درهفته اخیر اتهام جرج زیمر من به قتل یک نوجوان سیاه پوست ک برادر زاده وی بود به یک موضوع ملی و نژادی در کشور ایالت متحده آمریکا تبدیل شده بود و حتی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز در این باره اظهار تأسف کرده بود.

بر اساس رای هیئت منصفه این دادگاه که متشکل از 6زن به روز گذشته جورج زیمر من 28 ساله که متهم به قتل برادر زاده اش در فوریه سال 2012 بود بی گناه اعلام شد.

بعد از علنی شدن حکم دادگاه بسیاری از تیره پوشان این ایالت با تجمع مقابل دادگاه سند فورد مخالفت خود را نسبت به راه دادگاه اعلام کردند.

بعد از خوانده شدن حکم بی گناهی زیمر من با لبخندی در چهره خود موجب خشنودی همسرش  و والدینش شد و آنان وی را در آغوش گرفتند.

اما دونالدوست؛ دادستان پرونده با شرم آور خواندن محاکه گفت: از این که می بینیم این تراژدی برای هیات منصفه تقلید مضحکه آمیز دادرسی شد، به خود می لرزم.

به گزارش این خبر گزاری تریوان مارتین، نوجوان 17 ساله سیاه پوست درمقابل منزل مسکونی اش در سند فورد با شلیک گلوله از پای در آمد .

در طی جلسات بازجویی زیمر من ادعا کرده بود که در دفاع از خودش مجبور به شلیک شده و حتی وی هدف وی نبوده و برای ترساندن تریوان اقدام به شلیک نموده و از صحنه جرم گریخته است.

اما معترفین  آمریکایی چنین فکر نمی کنند یکی از آنان می گوید: رای دادگاه ظالمانه و شرم انگیز است جورج زیمر من، تریوان رانژایرستانه کشته است. تمام دنیا می داند که زیمرمن یک قاتل است.

معترفین با پوشیدن لباسهایی که عکس این نوجوان بر روی آن چاپ شده در مقابل دادگاه حضور داشتند و در اقدامات خشونت آمیز شیشه های یک دستگاه خودروی پلیس که زیمرمن توسط آن به دادگاه آورده شده بود و همچنین شکستن شیشه های ورودی دادگاه و چندین مغازه خشم خود را از رای اعلام شده نشان دادند. /
برچسب ها: دادگاه ، قتل ، نژاد پرست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار