مدیر پروژه تولید واکسن در پارک فناوری پردیس از توانایی ایران برای تولید سالانه 4 میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا فصلی در سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛ دکتر صابرفر گفت: طرح پروژه تولید واکسن آنفولانزا از سال 78 در انستیتوپاستور کلید خورد و قرار شد در سال 81 با هزینه یک ملیلیارد تومانی طرح پایلوت این پروژه انجام شود.

وی افزود: به دلیل عدم حمایت های کافی این طرح مسکوت ماند تا اینکه در دولت نهم با کمک وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این طرح با گذر از مطالعات و انجام کارهای آزمایشگاهی هم اکنون به مرحله صنعتی رسیده است.

 
مدیر پروژه تولید واکسن اظهار داشت: هم اکنون تولید واکسن آنفولانزا به میزان 100 هزار دوز در سال آغاز شده است که با ایجاد امکانات جدید و توسعه ظرفیت ها می توان آن را به رقم 4 میلیون دوز در سال ارتقا داد.

دکتر صابرفر گفت: روش تولید این واکسن تخم مرغی است که از 900 میلیون دوز واکسن که سالانه در دنیا تولید می شود 820 میلیون دوز به این روش انجام می گیرد.

وی افزود: خط تولید واکسن آنفولانزا در کشور از 100 هزار دوز در مرحله دوم به 400 هزار دوز در سال و سپس به یک میلیون دوز ارتقا می یابد.

وی تصریح کرد: اگر به ظرفیت تولید سالانه 4 میلیون دوز واکسن در سال برسیم قادر خواهیم بود یکی از معدود کشورهای صادر کننده این واکنس در دنیا قرار بگیریم.

به گفته صابرفر ویروس و تخم مرغ تهیه این واکسن از سازمان جهانی بهداشت و سایر کشورها وارد می شود و هم اکنون تنها 6 کشور جهان قادر به تولید این واکسن هستند./ح

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار