همايش قوميت و فرهنگ ايرانی ـ اسلامی 22 مهر ماه سال جاری در دانشگاه شهيد مدنی آذربايجان برگزار می‌شود.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، معاون فرهنگی دانشگاه شهید مدنی قوميت در انديشه علما و بزرگان دينی، مهندسی فرهنگی، اقوام و اديان، آسيب‌شناسی سياست‌های قومی در عصر جهانی شدن، ارزش های دينی، ملی و قوميت، فرايند جامعه پذيری و قوميت، دانشجو، دانشگاه و قوميت، هويت ملی و هويت قومی در عصر جهانی‌شدن، سياست‌های مديريت تنوع قومی و قوميت و توسعه رااز محورهای برگزاری این همایش اعلام کرد.

صادقی افزود: مساله قوميت و تعليم و تربيت (برنامه ريزی درسی، مطالعات تطبيقی از تعليم و تربيت در جوامع چندقومی و ...)، تنوع قومی، فرصت يا تهديد، قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران و مسأله قوميت، جهانی رسانه‌ها، بحران‌های نوين، ساماندهی فرهنگی و همبستگی اجتماعی، کاربردهای رسانه‌های ديجيتالی و كاركرد فضای مجازی در تعامل اقوام و اديان، رسانه‌ها، اقوام و هويت (ماهواره، اينترنت، شبكه‌های اجتماعی و بحران هويت)، قوميت و اعتراض‌های اجتماعی، قوميت و امنيت، راهبردشناسی مديريت چالش های قومی از ديگر محورهای اين همايش است.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان برای كسب اطلاعات بيشتر می توانند به نشانی اينترنتی همايش http://hgfi.azaruniv.ac.ir مراجعه كنند.

دبیر علمی این همایش نیز افزود: تاکنون حدود 280 چکیده مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است و پیش بینی می شود پس از دریافت مقاله های کامل حدود 200 عنوان مقاله برای ارائه در همایش انتخاب شود.

تقی زوار هدف از برگزاری این همایش را ایجاد انسجام، همگرایی و یکپارچگی ملی در میان اقوام ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: کشور ما از تنوع قومیتی بالایی برخوردار بوده و ما باید بتوانیم این تنوع قومیتی را به فرصتی برای کشور تبدیل کنیم .

وی افزود: با توجه به چالش برانگیز بودن بحث قومیت ها، معمولا افراد و گروه های کمی به صورت علمی به این بحث ورود پیدا می کنند که در این راستا برگزاری این همایش فرصت مناسبی را پدید آورد تا دانشگاهیان داشته های علمی خود را در این زمینه ارائه کنند.

زوار یادآور شد: از تمامی نقاط کشور برای شرکت در این همایش با ارسال مقاله اعلام آمادگی شده است ./ب

برچسب ها: برگزاری ، همایش ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.