مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس در پارس آباد گفت: تاکنون چهار هزار هکتار از اراضی زراعی این شرکت زیرپوشش سامانه آبیاری بارانی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / جلال گلچین افزود: امسال اجرای طرح آبیاری تحت فشار در یک هزار و 380 هکتار از زمین های کشاورزی کشت و صنعت پارس هدف گذاری شده که فاز اول این طرح با شتاب خوبی هم اکنون در سطح 425 هکتار در دست اجرا است.

وی با اشاره به مزایا و محاسن آبیاری نوین نسبت به روش سنتی گفت: تجهیز اراضی این شرکت به دستگاه های سنترپیوت و سامانه آبیاری تحت فشار علاوه بر صرفه جویی چشمگیر و مدیریت مصرف آب موجب افزایش کمی و کیفی محصولات زراعی شده است. مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس همچنین افزود: درصد زیادی از زمین های کشاورزی کشت و صنعت و دامپروری پارس به روش دیم کشت می شود و اجرای طرح های آبیاری تحت فشار به افزایش میزان تولیدات و رونق و پویایی شرکت کمک زیادی می کند.

گلچین در ادامه به پایان عملیات برداشت محصولات کشاورزی پاییزه در این شرکت بزرگ اقتصادی اشاره کرد و گفت: در سال زراعی جاری با وجود وقوع حوادث غیر مترقبه و وارد شدن خسارت به بخش زراعت ، عملکرد تولید محصولات گندم آبی و دیم ، جو دیم و آبی و کلزا در مقایسه با پارسال به طور متوسط 18درصد رشد نشان می دهد/س.

برچسب ها: پارس ، آباد ، آبیاری ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.