رئیس انجمن نجوم و ستاره شناسی استان سمنان گفت: نخستین ساعت آبی کشور در دامغان نصب می شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان ، محمود خوشنویسان ضمن اشاره به ساعت آبی طراحی و ساخت نخستین ساعت آبی کشور توسط انجمن نجوم و ستاره شناسی شهرستان دامغان، گفت: این ساعت به نوعی در جهان منحصر به فرد است و برای به راه انداختن آن از جریان آب ورودی در بلوار شمالی شهر استفاده می شود.

وی یاد آور شد: این ساعت آبی می تواند با دقت بسیار بالا زمان استاندارد ملی را به نمایش بگذارد.

رئیس انجمن نجوم و ستاره شناسی استان سمنان هدف اصلی از اجرای این طرح را استفاده از انرژی پاک و موجود در طبیعت ذکر کرد و افزود: ایجاد انگیزه و جذب نسل جوانان به اینگونه فن آوری ها نیز مورد توجه بوده است.

خوشنویسان با اشاره به اینکه کار نصب و راه اندازی این ساعت آبی با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر دامغان انجام می گیرد، خاطر نشان ساخت: انجمن نجوم و ستاره شناسی استان سمنان دارای ۳۰۰ عضو است که از این تعداد ۸۰ نفر عضو فعال هستند.

وی اضافه کرد: انجمن نجوم و ستاره شناسی استان سمنان به مرکزیت شهرستان دامغان دارای یک سایت رصدی در روستای ورکیان است که در طول سال پذیرای دانش آموزان، دانشجویان، اساتید، نخبگان، فرهیختگان و علاقمندان به علوم نجوم و ستاره شناسی است.

انجمن نجوم و ستاره شناسی شهرستان دامغان در طی پنج سال اخیر به عنوان تیم برتر در اعلام نتایج رصد هلال ماه مبارک رمضان و شوال از سوی دفتر مقام معظم رهبری و دفتر ژئوفیزیک دانشگاه تهران شناخته شده است./ب

برچسب ها: نصب ، اولین ، ساعت ابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.