این محموله ترانزیتی متعلق به کشور ترکمنستان و شامل 16 واگن مخزن دار گاز مایع است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، مدیر کل راه آهن سیستان وبلوچستان مجموع تناژ این محموله را 555 تن به ارزش بیش از 23 میلیارد ریال عنوان کرد که به مقصد پاکستان ارسال می شود.

داوودی زمان حمل این بار را از کشور ترکمنستان به ایستگاه راه آهن زاهدان 4 روز اعلام کردو افزود: سیستان وبلوچستان به توجه به موقعیت ممتاز جغرافیایی به عنوان شاهراه ترانزیتی کشور و نقطه اتصال کشورهای جنوب شرق آسیا و شبه قاره هند با اروپا و کشورهای آسیای میانه است.

وی خاطرنشان کرد: شهر زاهدان و راه آهن جنوب شرق کشور به دلیل قرار گرفتن در مسیر کریدورهای ترانزیتی شرق به غرب و شمال به جنوب از اهمیت بین المللی ویژه ای برخوردار است بطوریکه قابلیت ترانزیت و جابه جایی بسیاری از کالاهی تجاری و تبدیل شدن به یک قطب ترانزیت کالارا داراست.

وی ایجاد یک بستر مناسب و تامین زیر ساختهایی نظیر اتصال پایانه های مرزی میلک و میرجاوه به شبکه ریلی کشور و احداث سایت کانتیتری و نصب جرثقیل دروازه ای برای انجام عملیات جابه جایی کالا و بار را برای جابه جایی بیش از 8 میلیون تن بار در سال ضروری عنوان کرد و گفت: برای شکوفایی اقتصاد منطقه طرح احداث راه اهن چابهار-زاهدان- مشهد، با طول هزارو 330 کیلومتر در دست اجرا است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.